Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom als ik gebeld word uit het buitenland heb ik overige kosten?

Ik werd gisteren gebeld door een vriend uit Suriname maar nu heb IK 8,40 overige kosten. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is nu eenmaal duurder, zo ver bellen
Cryofiel
11 jaar geleden
Da's niet relevant. Als ik word gebeld door iemand uit Suriname, heb ik geen overige kosten. Dit geldt zowel voor mijn vaste telefoon als voor mijn mobiele telefoon.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zult contact op moeten nemen met je provider om te achterhalen waar de "overige kosten" vandaan komen.
Deze kunnen niets te maken hebben met het feit dat je gebeld bent uit Suriname (tenzij die persoon je collect gebeld heeft, maar daarvoor moet jij eerst akkoord gaan, dus dat zou je moeten weten).

Op internet vond ik het volgende voor overige kosten:
"Overige kosten

Overige kosten zijn kosten, die niet verrekend kunnen worden met je bundel.
Overige kosten zijn bijvoorbeeld:

Aansluitkosten: dit zijn kosten die je eventueel betaalt voor het aansluiten van je nieuwe contract. Dit geldt niet voor bestaande klanten die hun contract vernieuwen.
Administratiekosten i.v.m. late betaling: Dit zijn kosten die in rekening worden gebracht voor het blokkeren van je abonnement nav een betalingsachterstand..Om een eventuele blokkade van je aansluiting op te heffen, moet je je betalingsachterstand voldoen.
Kosten papieren factuur: Dit zijn kosten die je betaalt voor het ontvangen van je factuur per post. Deze kosten betaal je niet wanneer je er voor kiest om je facturen online te bekijken. Kies je ervoor om je factuur online te bekijken, dan heb je ook gratis inzicht in de factuurspecificaties."

http://www.t-mobile.nl/my-t-mobile/faq/factuuruitleg

En elders:
"Extra kosten kunnen bijvoorbeeld ontstaan bij belminuten en SMS-berichten die je buiten de bundel hebt gemaakt (logisch), gebruik van je telefoon in het buitenland (ook logisch) en de kosten van speciale betaalnummers (0900-nummers). Wellicht nieuw voor veel gebruikers is dat je voor het gebruik van normale voicemail (1233) apart moet betalen. Wil je toch gratis je voicemail beluisteren, dan zul je van Visual Voicemail gebruik moeten maken."

http://www.iphoneclub.nl/12339/uitleg-overige-kosten-op-de-factuur-van-t-mobile/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je vanuit het buitenland wordt gebeld, betaal jij een gedeelte van de prijs van het binnenkomend gesprek. Dat zal wel vallen onder 'overige kosten'.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Hij betaald tot aan de grens met Nederland, binnen Nederland betaald u voor Roming van de grens tot bij u en dan vanaf uw toestel terug tot aan de grens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gesprek ontvangen in Nederland kost geen geld. Het klopt niet dat je moet betalen als je een gesprek ontvangt, ook niet uit het buitenland. Ik zou toelichting aan de provider vragen wat dat voor kosten zijn.

Als je in het buitendland gebeld wordt betaal je de deel dat je provider aan de buitenlandse provider moet betalen, vandaar dat je IN het buitenland altijd moet betalen zowel bellen als gebeld worden.

Dus: het klopt NIET dat je in Nederland moet betalen als je gebeld wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding