Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk android besturingssysteem is beter, 2.3 Gingerbread of 4.0 Ice Cream Sandwich?

Ik wil graag een nieuwe telefoon, maar ik twijfel tussen een paar, 1 heeft 2.3 Gingerbread en de andere 2 4.0 Ice Cream Sandwich. Welk besturingssysteem is beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou kiezen voor 4.0 Ice Cream Sandwich. Dit besturingssysteem is veel stabieler, gebruiksvriendelijker e n sneller.

Ice Cream Sandwich wordt overigens bij een aantal toestellen op korte termijn ook weer voorzien van een update naar 4.1 Jelly Bean. Doorgaans kun je er vanuit gaan dat nieuwere versies van Android ook beter zijn.

De versies volgen elkaar soms in rap tempo op. Zo zie je dat bijv. de nieuwe Samsung Galaxy S3 nog gebruik maakt van Ice Cream Sandwich en zal de Galaxy S4 weer gebruik maken van een nieuwere versie van Android.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

4.0 is uiteraard nieuwer dan 2.3. Sinds 2.3 zijn er de nodige verbeteringen doorgevoerd, op het gebied van snelheid en accugebruik. ICS is dus aan te raden boven GB. Daarnaast is een telefoon die nu nog geleverd wordt met 2.3 een ouder model, waarbij de kans dat er nog updates verschijnen klein is. Een toestel dat geleverd wordt met 4.0 is waarschijnlijk nieuwer, en zal naar verwachting nog wel updates krijgen.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
4.0 is uiteraard nieuwer en de telefoon zal dan meestal ook langer ondersteund (geüpdatet) worden door de fabrikant. 2.3 vond ik zelf wel erg lekker werken, beter dan 4.0, maar dat is persoonlijk. Over het algemeen is de mening: "Nieuwer is beter".

4.0 werkt wel iets sneller en soepeler, maar de nieuwe lay-out is wennen als je al tijden een Android telefoon gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding