Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het niet verplicht om bij alle SMS-contactadvertenties te vermelden dat het om fictieve profielen gaat?

Ik zie regelmatig sms-contactadvertenties staan van dames waar je duidelijk kan zien dat het fictieve profielen zijn waar je geen afspraken mee kan maken.
Onderin de advertentie staat met kleine nog net leesbare lettters dat het gaat om "moderated chat", en dat het 100% live is.
Moderated chat betekent dat de vragen worden beantwoord door verschillende mensen (operators) die ervoor betaald worden en niet door de persoon op de foto.
Echt contact maken is onmogelijk omdat telefoonnummers en e-mail adressen automatisch worden geblokkeerd.
De mensen (sms operators) kunnen zowel vrouwen als mannen zijn die zich voordoen als de persoon op de foto.
Soms staat er bij: "Deze fictieve moderated chat is 100% live". Dat is al iets duidelijker dat het nep is.

Mijn vraag is waarom staat er niet bij alle advertenties duidelijk bij dat het om fictieve profielen gaat en dat fysieke afspraken niet mogelijk is.
Zijn de adverteerders strafbaar of is de wet nog niet aangepast?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

sms contactadvertenties zijn allemaal nep.
waarom zal een leuke vrouw ,die altijd staat afgebeeld,op deze manier contact zoeken terwijl er legio middelen zijn die niet zo omslachtig zijn .
pure geldkwestie ,ze zijn dus op je geld uit .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als ze dat erbij zetten belt er niemand meer dus dan verdienen ze niks.

en idd het klopt dat er ook mannen achter zitten die zich voordoen als vrouw was laatst zon man op de tv die vertelde hoe het allemaal ging waar hij werkte.
15 jaar geleden
in 2007 was het niet verplicht, en stond er ook echt nergens een vermelding bij. maar toen al was er sprake van dat de wet zou gaan veranderen. nu zie je inderdaad op die tv reclames dat het er wel bij staat, en bij mijn weten is het ook verplicht gesteld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing