Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik Heb een samsung galaxy Ace gekocht. Ik heb mijn oude simkaart erin gedaan. Nu kost Het internetten via wifi geld. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Ik zou contact opnemen met je provider. Je zou voor wifi geen geld hoeven te betalen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook kan het zijn dat je data roaming aan staat, duik even in je instellingen. Je moet voor wifi natuurlijk wel geld betalen betalen aan je internet provier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zit er in android geen knopje om je mobiele data uit te zetten, dan moet je een app downloaden doe zorgt dat je mobiele data stopt. En geen YouTube kijken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je moet doen is: kijken of je telefoon wel echt via Wi-Fi contact legt met het internet i.p.v. 3G. Als je via Wi-Fi verbindt kom je nooit tot EXTRA kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is dan kost WIFI geen geld tenzij je tegelijkertijd jouw internetinstelling aan hebt staan en het WIFIpunt voor jou op dat moment niet bereikbaar is doordat er een onbekend wachtwoord op zit. Zet in de internetinstelling alle opties zoals 2G of 3G uit en de andere opties. Dan kan het ook niets kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige smartphones geven automatisch prioriteit aan UTMS/3G verbindingen boven Wifi als beide opties zijn ingeschakeld.
Wat je moet doen is de pakketdata en roaming functie uitschakelen.
Dat doe je door naar instellingen te gaan en dan mobiele verbindingen te kiezen: daar vink je beide opties (pakketdata en roaming) uit. De Wifi verbinding blijft dan over en die kost geen geld als je daarmee internet'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe het volgende: ga naar instellingen -> draadloos en netwerken -> scroll naar beneden voor mobiele netwerken -> vink pakket gegevens uit.

blijf in draadloos en netwerkinstellingen.

ga naar wifi instellingen -> vink wifi aan.

Het moet nu verholpen zijn!

Controleer voor de zekerheid nu of er nog steeds geld af gaat als je prepaid hebt (hoe dat met abonnement gaat weet ik niet).

Wifi hoort namelijk niets te kosten via je telefoon, dat is het netwerk van bij jezelf thuis, waar je vaste pc, laptop enz op is aangesloten. Het enige wat wifi kost is het maandelijkse abonnement wat je op je vaste internet (wifi) aansluiting thuis hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het eerste uitzet, heb je 3g uitgezet.

zet je 3g weer aan, dan kost het geld. Dat is het mobiele internetnetwerk van je telefoonprovider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing