Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat Simyo om met marktaanpassingen?

Als ik nu een Simyo afsluit, hoe zit het dan met de abonnementskosten in de toekomst.
Laat ik het uitleggen, bij andere providers sluit je een abonnement af voor 1 of 2 jaar. Hierin staat het tarief vast.
Maar bij Simyo is dit niet, en kan je elke maand wisselen of opzeggen. Maar hoe zit het dan met de tarieven, veranderen die dan nadat je naar Simyo bent overgestapt, of zijn ze bevroren, zolang je niet opzegt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, die tarieven zijn niet "bevroren", zoals je dat in je laatste zin stelt. Dat kan ook niet anders, want in theorie zou je dan over 40 jaar nog steeds hetzelfde betalen, en zouden er voor jou nooit prijsverhogingen (of verlagingen!) kunnen zijn. Niemand weet wat we over 10 jaar voor mobiel bellen betalen.

Het is ook in de praktijk onmogelijk, want als steeds voor bestaande klanten de tariefsverhogingen niet zouden gelden, dan zouden er na verloop van tijd talloze tarieven zijn. Zoiets is administratief onwerkbaar.

Het is hier dus heel simpel: als er een prijsverhoging komt, dan wordt zoiets altijd tijdig aangekondigd (ze kunnen niet zomaar opeens de volgende dag de prijzen omhoog gooien), dus als een prijsverhoging je niet bevalt, dan kun je direct weg. Je moet alleen de lopende maand nog uitzitten (tegen het oude tarief) en dan ben je dus altijd precies op tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de voorwaarden staat: "Simyo behoudt zich het recht voor om het tarief van de bundel één keer per jaar aan te passen aan de CBS consumenten prijsindex".

Voor de rest zullen de tarieven dus niet worden aangepast. Dat blijkt ook uit het feit dat er verschillende tarieven gelden, afhankelijk van de datum waarop je als klant geregistreerd bent: http://www.simyo.nl/tarieven

Toegevoegd na 5 minuten:
Overigens, voor de duidelijkheid: de kortingen die op de pagina hieronder zijn genoemd, gelden maar tijdelijk. Voor bellen/sms-en de eerste 12 maanden, voor internetten de eerste 6 maanden van je abonnement.

http://www.simyo.nl/sim-only/bestellen
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden
Alle Simyo abonnementen zijn maandelijks opzegbaar. U krijgt dus geen tariefgarantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: