Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een amerikaanse android-toestel updaten naar een nederlandse?

Ik heb een merkloze telefoon gekocht (geimporteerd). Maar hier staat alleen maar een amerikaanse en chinese taal op. en ik mis bepaalde software. Nu is mijn vraag; kan ik het toestel helemaal leegmaken, en android downloaden, en natuurlijk op de foon zetten? en hoe moet ik dit doen?

PS:
Er zit nu android 2.2 op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
802
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerikaanse taal, bedoel je Engels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol die ja :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder details over merk, type etc, blijft het gissen.
'Android' bestaat in die zin niet, er zijn 1254 versies, die allemaal geschikt zijn voor 1 bepaalde telefoon.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

technisch gezien zou het moeten kunnen door je toestel te rooten en een custom rom erop te zetten. Ik weet alleen niet hoe je jou toestel root en of er wel een manier voor is bedacht. Ik weet immers niet welke telefoon jij hebt.
Kijk eens op http://www.xda-developers.com/ en doe wat zoekacties.

Ik weet trouwens niet eens of jij je toestel in Nederland wel kunt gebruiken. In Nederland hebben we een GSM netwerk en in Amerika een GSM én nog eentje waarvan ik de naam ben vergeten. Als je dus een telefoon hebt met dat andere netwerk is ie nutteloos in Europa, aangezien heel europa slechts GSM gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding