Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er nog een telecom provider die rekent per seconde?

Mijn abonnement loopt over twee maanden af en ik ben op zoek naar een provider die nog per seconde rekent.
Ik heb hier al in de zoekfunctie gekeken,maar de berichten zijn niet echt recent en op het internet zie je door de bomen het bos niet meer dus mijn vraag is of hier iemand aanwezig is die daar een antwoord op heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je schrijft in je toelichting, dat je een provider zoekt die "nog" per seconde afrekent. Het lijkt er dan een beetje op, of vroeger alle providers per seconde afrekenden, en ze nu allemaal per minuut afrekenen.

M.i. is dat precies andersom. Veel providers rekenden per minuut af, maar na alle opwinding in o.a. Vara Kassa, hebben veel providers eieren voor hun geld gekozen, en zijn er juist veel meer mogelijkheden gekomen, om een abo te kiezen waar per seconde wordt afgerekend.

Bij de meeste providers kun je nu zelf kiezen. Hier zomaar wat voorbeelden:

KPN:
Betalen per minuut: Personal Sim
Betalen per seconde: Flexibel Tarief
http://www.kpn.com/prive/service/mobiel/betalen-per-seconde.htm

Youfone:
"Veel providers rekenen af per minuut. Bij Youfone kan dit ook, maar het hoeft niet. Bij de abonnementen Youfone Sim Only Eindeloos rekent u standaard af per seconde. Bij de Sim Only Buitenland, Sim Only 250 en Sim Only 450 belbundels rekent u per minuut af."
http://www.youfone.nl/meer-informatie/afrekenen-per-minuut-of-per-seconde/

Ook is er zelfs nog een tussenvorm. WEL afrekenen per seconde maar met een minimum van 1 minuut. Bel je dus korter dan 1 minuut, dan betaal je wel de volle (1e) minuut. Daarna per seconde. Dat zie je o.a. bij het "HI bel & SMS" abonnement.

Voor meer actuele informatie kun je hier terecht.
http://www.bellen.com/afrekenen-per-minuut.aspx
Daar zie je ook steeds het woord "hoofdzakelijk" staan, en dat betekent simpelweg, dat je bij bijna alle providers zelf kunt kiezen of je per seconde of per minuut wilt afrekenen.

De beste manier om een geschikt abonnement af te sluiten, lijkt mij een vergelijkingssite als bellen.com (er zijn er veel meer!). Bereken aan de hand van je belgedrag de kosten, en klik door op de geadviseerde providers. Je ziet dan snel of ze per minuut of seconde afrekenen, en op die manier vind je ook de meest aantrekkelijke (goedkoopste) provider.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sinds kort doet de Hema dat, maar als ik jou was zou ik naar een groter telecom bedrijf gaan. Maar als je het heel graag wilt moet je naar de Hema gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je dat perse willen? Het klinkt misschien aardig en goedkoop maar dat hoeft het voor jou helemaal niet te zijn.
Het beste wat je kunt doen is terwijl je je huidige abo/sim nog hebt bij een phonehouse voorbij te lopen. Die kunnen aan jouw belgedrag zien welk abonnement voor jou goed en goedkoop is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij kpn prepaid is het zo dat je de eerste minuut volledig betaalt en daarna pas per seconde,
en er is geen starttarief

en nummerbehoud kun je het beste per papier doen,

en zelf had ik sinds vorige dinsdag nummerbehoud gedaan via papier. en toen kreeg ik per post te horen dat het op 15 februari zal lukken ;)

ik hoop dat dit de informatie was die je zoekte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja simyo
doet dat bij abonnement en prepaid.
je betaald per seconden.
een je abonnement is per maand opzegbaar.
en het ook nog reuze goedkoop.
en het maakt gebruik van KPN netwerk.

ik heb daar ook een abonnement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing