Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iphone 4s, Samsung Galaxy S2 of HTC Sensation XL?

Welke van deze modellen schikken het meest? Behuizing, Apps, gemakkelijkheid, prijs, camera, geluid. De iphone is daarentegen een stuk duurder dan de rest. Is dit een groot verschil tegenover de andere modellen?

Alle info is welkom, en graag beargumenteerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
818

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De Samsung Galaxy S steekt er met kop en schouders bovenuit. Zie award van Tweakers van vorig jaar ...

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je echt niet met techniek overweg kan of zelfs bang bent van techniek dan is er misschien wat te zeggen voor een iPhone. Maar eigenlijk alleen als je bereid bent ALLES thuis Apple te maken, je PC, je printer, je wireless router, etc etc. En als je er eenmaal inzit, kom je er nooit meer uit.
Android (zoals op de Samsung) is een OPEN platform, werkt gewoon met ALLES goed samen (ook met een Apple computer)

Toegevoegd na 5 minuten:
beter Samsung dan Apple : verwisselbare batterij, uitbreidbaar geheugen, hogere resolutie, meer brightness in scherm (super AMOLED), DLNA ingebouwd, etc etc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zit het met het geluid van de toestellen? Iig bedankt voor de gegeven antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou nou, je kán overdrijven, met je 'dan moet je alles apple maken'. In heb alleen een iphone en das alle apple.
Maar misschien snap jij wel techniek maar apple niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verwisselbare batterij: Dan moet je eerst een 2e batterij kopen. Dat doe je toch niet. Ik kan natuurlijk niet voorspellen of je dat doet of niet, maar toch weet ik dat je het niet doet :)
uitbreidbaar geheugen: kan inderdaad handig zijn
hogere resolutie: is niet zo. Retina display van de iPhone heeft een hogere resolutie
meer brightness in scherm (super AMOLED): is ook niet zo, Retina is (net iets) beter dan AMOLED van Samsung telefoons
DLNA ingebouwd: Dat heeft alleen nut als je andere apparaten in huis dat ook ondersteunen. Verder: iPhone werkt ook met alles goed samen (Windows). En: op een iPhone kan je geen virussen downloaden. Juist omdat Android zo open is kan het daar wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
batterij : als je iphone 2 jaar oud is, zal je DOLGRAAG een nieuwe batterij erin stoppen. Mark my words.
Hogere resolutie : dat is wel degelijk waar, jij hebt het over de DPI die bij de retina display hoger is
Brightness : Leg ze eens naast elkaar. Bij de iPhone word de brightness sterk gelimiteerd om batterij te besparen, het haalt het echt niet bij een SAMOLED scherm. Als je me niet gelooft zal ik zo wat fotos posten.
Compatibility : Apple gebruikers weten altijd te vertellen dat 'It just works', en dat is grotendeels waar, als alle betrokken apparatuur echt Apple is. Bijvoorbeeld Airplay werkt alleen met een Apple access point, Apple TV, etc. DLNA daarentegen is een open standaard die je terug vind in alle NAS doosjes, televisies van allerlei merken, media players, etc etc.
Virussen : De kans dat je iets verkeerds installeerd is op Android inderdaad groter. Maar denk nou niet dat het niet KAN op iOS want dan zul je van een koude kermis thuis komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geluid van alle toestellen is erg slecht als je alleen de ingebouwde speaker gebruikt. Sommige toestellen hebben een speciale funktie om het geluid bij het gebruik van een koptelefoon te verbeteren (SRS WOW bij Samsung, Beats by Dre op bepaalde HTC toestellen (o.a. ook de XL) , Apple heeft dat helaas niet, maar daar krijg je dan wel weer erg hippe witte koptelefoontjes bij :) Zo kan iedereen zien dat je een Apple user bent, zelfs als je telefoon in je zak zit !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zit het trouwens met die nieuwe Nexus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nexus is ook een goed toestel. 1 nadeel is de 5 megapixel camera, voor de rest een top toestel. Ook kan je nog eens verwachten altijd als eerste de Android updates te ontvangen omdat het toestel door Google zelf word uitgegeven.
Zelf heb ik uiteraard een Samsung Galaxy S2 welke ik uiterst fijn vind, ik vind het open source medium erg goed en ben niet graag gebonden aan 1 merk. Je kunt gewoon muziek downloaden en er op zetten en hebt geen speciale ''itunes'' voor nodig. Ook ligt de telefoon lekker in de hand en zit er een mooi groot scherm op. Veel mensen zeggen van ''vind je die telefoon niet te groot?'' nee, dit werkt zeer prettig, zeker met het kijken van video's of met filmen (8 megapixel camera, Full HD filmen) en je betaald niet geen 100 Euro voor 16 gb meer. Alle samsung galaxy S2's hebben allemaal gewoon 16GB wat al meer dan genoeg is en als dat het niet is koop je voor een paar tientjes er 32GB bij;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding