Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn telefoon, HTC sensation xl is stuk, volgens de winkel is het waterschade, ik weet zeker van niet. Ik ben niet verzekerd, wat nu?

De telefoonwinkel zegt dus dat er waterschade is, maar ik weet honderd procent zeker dat de telefoon niet met water of een andere vloeistof in aanraking is geweest. Ben niet verzekerd, dus weg geld. De telefoon is nog maar twee maand oud, is er iets wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat kan gebeuren jammer genoeg. Als je je telefoon wilt laten repareren moet je naar een van de 'kleinere' belhuizen gaan (niet naar de Belcompany of Phonehouse bijv.). Die vind je in de grotere steden het meest. Meestal is het veel goedkoper dan je denkt.

Ook zal ik je een tip geven. Tegenwoordig hebben de meeste telefoons LDI (Liquid Damage Indicators). Vrij vertaald: vloeibare schade-indicatoren.

De meeste telefoons hebben er 3. Het zijn witte indicatoren en indien deze roze/rood kleuren is er sprake van waterschade. De witte indicator verandert door de water dus. Aangezien je zelf zegt dat er geen waterschade is kun je dit zelf ook controleren. 1 indicator moet op je batterij zitten (is meestal rechthoekig).
De andere 2 moet je kunnen zien wanneer je de batterij weghaalt. Deze zijn rond.

DUS:

WIT: GEEN waterschade
ROZE/ROOD: WEL waterschade


Afbeeldingen hieronder tonen voorbeelden van indicatoren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw telefoon pas 2 maande jong is, dan heb je gewoon recht op garantie. En ja, we wonen in Nederland dus er kan best wel eens een spatje regen op gevallen zijn, maar dan zouden inmiddels alle mobieltjes kapot moeten zijn. In een telefoonwinkel staan mensen die telefoons willen verkopen en voor de rest willen ze niet al te moeilijk doen. Was het de telefoonwinkel waar je je sensation gekocht hebt? Stuur maar eens een mail naar je provider, waarin je dit uitlegt dat je telefoon kapot is en dat je hem onder garantie wil laten repareren. Als het goed is kan je dan online een schadeformulier invullen, je imei nummer en andere gegevens van je telefoon invullen en printen en dat samen met je telefoon op een postkantoor verzenden naar het adres dat de provider je opgeeft. Het moet wel heel gek lopen, willen ze dit niet onder garantie repareren. Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing