Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verlagen van internetsnelheid door T-mobile na 1Gb dataverkeer voor oude contract terecht of onterecht?

Ik heb een contract bij T-mobile van feb.2011 met (destijds verkocht als onbeperkt) internet. Begin deze week schijn ik voor het eerst de 1Gb gebruikt te hebben (verbaasde me wel overigens) en is mijn snelheid verlaagd naar 64kbps. Deze verlaging is m.i. alleen terecht voor nieuwe contracten die (naar ik meen) in april of mei dit jaar zijn afgesloten. Wie heeft soortgelijk ervaring en tips wat te doen. Klantenservice zegt dat de voorwaarden altijd al zo waren. Ik heb contract voorwaarden opgevraagd maar die kunnen ze niet sturen. Ze kunnen ze wel toepassen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
774

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hallo,

Dit moet eigenlijk niet kunnen jij spreekt een contract met ze af. En daar dien JIJ je aan te houden en T-MOBILE. Ik denk zelfs als je het contract hebt en je zou een rechtzaak aanspannen dat je wint. Mits er niet ergens in dat contract kleine lettertjes verborgen zijn waarin staat dat ze ten alle tijden iets mogen veranderen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op "Onbeperkt" hanteert T-Mobile de 'Fair Use Policy'. Dat is altijd al zo geweest en geldt bij mijn weten bij alle providers die "Onbeperkt internet" aanbieden bij een mobiel abonnement. Ik heb het ook een keer gehad dat ik de 1 Gb (wat trouwens behoorlijk veel is, vergeleken met sommige andere providers) overschreed en dat daardoor de snelheid kelderde, en dat is al jaren geleden. Mijn geluk was destijds, dat ik er maar 3 dagen last van had omdat ik toen mijn nieuwe bundel kreeg.

Je kunt hier niets tegen doen. Alleen afwachten tot je nieuwe maand weer ingaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eind maart een 2Gb contract bij T-mobile afgesloten. Als je de algemene voorwaarden van dit contract leest zie je dat (in jouw geval) de 1e Gb aan data snel internet is. Na verbruik van deze 1 Gb mag je gewoon verder internetten maar dan op lage snelheid. Je hebt dus onbeperkt internet en niet onbeperkt snel internet.
Bij de nieuwe datacontracten word elk verbruik boven de limiet apart afgerekend. Onbeperkte datacontracten bestaan niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding