Kan ik mijn provider aansprakelijk stellen voor geleden verlies door onterechte afsluiting telefoon?
Vandaag werd mijn vaste telefoonlijn afgesloten. Ik heb echter geen openstaande rekeningen. Ik heb daar 10 dagen geleden ook al contact over gehad omdat ik online zag dat mijn betalingen niet verwerkt waren bij hun. Ze hebben me toen een bevestigingsemail gestuurd, waarin ze zeiden dat de betaling wel ontvangen was en goed verwerkt. Nu ben ik toch alsnog afgesloten. Ik heb gebeld met klantenservice a 20 cent per minuut met mijn mobiel wat extra duur is. Ik vertelde van de bevestigingsemail en daar wisten ze niks van. Ik vroeg een emailadres waar naartoe ik de bewijzen kon sturen en dat "hadden ze niet". Ik heb gevraagd om een directe spoed heraansluiting, omdat ik vanuit huis werk en als ik telefonisch niet bereikbaar ben ik niets kan doen en veel geld verlies. Ze zeiden dat het minimaal 5 werkdagen duurt voordat ik weer aangesloten zal zijn. Wat nu? Ik heb 10 euro opgebeld aan beltegoed, mijn betaalbewijzen gefaxt inclusief de email die ik van hun had ontvangen, kosten 6,50 voor de fax. Daarbij opgeteld de inkomsten die ik misgelopen ben vandaag al. Laat staan als het 5 wekrdagen duurt. Ik weet dat het 1 handeling is om me weer aan te sluiten (heb ook voor zo'n bedrijf gewerkt) en het is een fout van hun. Wat kan ik hier nu mee? Kan ik ze aansprakelijk stellen, of vecht ik dan tegen de bierkaai? Gezien de reacties van het "ïntelligente"call center dat je te woord staat, knal ik tegen dikke muren aan.