Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja hoor, dat bestaat nog. Alleen is het in Nederland eigenlijk nooit een succes geworden. In de Verenigde Staten heeft meer dan 70% van de bedrijven één of meer naamnummers.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier kunnen bedrijven kijken of een nummer nog beschikbaar is en meteen een naamnummer aanvragen:
http://www.naambellen.nl/
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Dat heeft verschillende oorzaken. In de eerste plaats gaat het meestal om 0900-nummers. Veel mensen vertrouwen die nummers niet, omdat in het verleden vaak idioot hoge gesprekskosten in rekening werden gebracht zonder dat men er erg in had. Daarom zijn 0900-nummers nog steeds niet erg populair. Een andere reden is dat bedrijven voor zo'n nummer moeten betalen. En dan is de vraag al gauw: wat brengt het op? Als je kijkt naar de wachttijden in winkels, maar ook als je b.v. een aannemer, loodgieter, schilder of timmerman nodig hebt, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste bedrijven niet om nieuwe klanten zitten te springen.
Een derde reden is dat telefoonnummers tegenwoordig heel makkelijk te vinden zijn. Je kijkt even op internet of je hebt het nummer wellicht al opgeslagen in het telefoongeheugen. Verder is de "oude generatie" niet gewend om met de letters op telefoontoetsen om te gaan. Sms'en is vooral iets voor de jongere generaties. En daardoor sluit je, bij het naambellen, al een grote (en kapitaalkrachtige) groep uit.
In b.v. Amerika bestaat naambellen al veel langer en is het daardoor meer ingeburgerd dan in ons land.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding