Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe te handelen bij diefstal en gebruik van mijn extra simkaart?

Mijn extra simkaart is gestolen. Kwam erachter doordat mijn provider een gespecificeerde factuur van 2.500 niet kon innen. Door dief gebruikte nrs. uit de lijst gebeld en de minderjarige dief is nu bekend. Heb alle gegevens aan de politie overgedragen en procesverbaal op laten maken van de diefstal. Wat zijn mijn rechten, hoe kan ik handelen? Ik wil dit niet over mijn kant laten gaan. Kan ikzelf de ouders van deze minderjarige hoofdelijk aansprakelijk stellen voor het treffen van een regeling om dit geld aan mij terug te betalen? Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
741

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij het doen van de aangifte is u gevraagd, of u zich wilde voegen in het strafproces en of u de schade wilde verhalen op de dader. Als u heeft aangegeven dat u dit wilde, zal de rechter uw schade kunnen meenemen bij de uitspraak en de dader kunnen veroordelen tot het terug betalen van de geleden schade. Mocht de rechter niet alle schade meenemen bij zijn uitspraak, dan kunt u de dader daarna nog civielrechtelijk aanpakken.

Als u zich niet heeft gevoegd in het proces, dan kunt u ook meteen een civiele zaak opstarten tegen de dader en/ of zijn ouders.

Uiteraard kunt u natuurlijk eerst bekijken of u er onderling uitkomt.

Voordeel voor de dader zal zijn, dat als de schade reeds vergoed is, voordat hij voor de rechter moet verschijnen en hij dus zijn goede wil heeft getoond, dat de rechter waarschijnlijk een stuk milder gestemd zal zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding