Mobieltje loopt vast bij "laden vanaf SIM-kaart". Weet iemand een oplossing?
Ik heb een Sony Ericsson van ongeveer 8 jaar oud. Ik gebruikte tot op heden altijd de gesprekkelijst om een nummer te vinden en te bellen. Dat heeft altijd prima gewerkt. Sinds een paar weken, krijg ik, als ik de gesprekkenlijst oproep, de melding "laden vanaf SIM-kaart", en dat duurt uren. In het schermpje gaat er dan een voortgangsbalkje heen en weer. (hij doet dus wel iets). Het mobieltje is dan niet meer te gebruiken, en zelfs niet uit en aan te zetten. Enige oplossing is batterij loshalen, en opnieuw aanzetten. Het mobieltje loopt dus gewoon vast.
De gesprekkenlijst is maar heel klein. Minder dan 15 contacten terwijl er ruimte is voor 200 op mijn SIM-kaart en 100 in mijn telefoongeheugen. Ook staat er nauwlijks iets in het geheugen als sms'sjes etc. Is mijn mobieltje stuk? Of is er nog een creatieve oplossing? Kan ik iets resetten of zo?
Mobieltje werkt prima, als ik maar van die gesprekkenlijst afblijf. Telefoonboek werkt wel. Ook daar laadt hij van SIM-kaart (ik zie de melding op mijn schermpje, maar dat duurt 2 of 3 seconden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.