Welke voorwaarden (en criteria) hanteert Vodafone bij het bepalen van een betalingsregeling?
Is er bijvoorbeeld een maximum aantal termijnen?
Of andere criteria?
Mijn moeder heeft momenteel een openstaande saldo van 2 facturen bij Vodafone die door omstandigheden vrij hoog zijn uitgevallen. Het gaat niet om honderden euro's, maar wel om een hoog bedrag om in 1 keer te betalen. Ze wil daar nu een betalingsregeling voor treffen. Het betreft overigens een Bel+Sms+Web abonnement. Ze heeft het abonnement afgesloten in combinatie met een kado. Dit was een actie van Vodafone. Er was een korting op de abonnementskosten (50% het eerste jaar). En er zat ook een gratis kado bij. Dat maakte het extra aantrekkelijk om het abonnement toendertijd af te sluiten. De kosten (van de 2 openstaande facturen) zijn overigens ontstaan door te bellen.
Weet iemand van jullie (uit ervaring) welke voorwaarden Vodafone hanteert bij het toekennen van een regeling?
Ik vraag mij het volgende af:
A. Is er een minimum aantal termijnen? En een maximum?
Moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?
B. Is er minimum bedrag?
C. Zijn er nog andere belangrijke criteria om rekening mee te houden? Zijn er bijvoorbeeld andere zaken waar Vodafone op let bij het bepalen en toekennen van de regeling?
D. Binnen hoeveel dagen moet het 1e termijn betaald worden nadat de regeling is getroffen? Is dat gelijk de zelfde week of is er een ruimer termijn?
E. Is Vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? Doen ze misschien moeilijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.