Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de reden zijn dat mijn huistelefoon (zie foto) zo snel aangeeft 'accu bijna leeg'?

Wanneer de telefoon niet in gebruik is zet ik hem terug in de lader. ik heb dit ding al minstens tien jaar; is het ouderdom misschien? Want buiten dit euvel functioneert het ding nog prima.
De telefoon is van KPN telecom - Chicago 330C

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Aangezien er oplaadbare batterijen in zitten is het juist niet goed om 'm steeds weer terug op de lader te zetten.
Oplaadbare batterijen kun gemiddeld maar 1000x worden opgeladen en iedere keer als je 'm weer terug zet op de lader gaat hij gelijk weer opladen.
Het beste is om 'm pas weer erop te zetten als hij leeg is is of bijna leeg.
Je kun nieuwe batterijen kopen die ook langer vol blijven, dit zijn batterijen van Eneloop, deze gaan veel langer mee en lopen ook bijna niet leeg;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zitten oplaadbare batterijen in dat toestel. Deze hebben een beperkte levensduur, dus de kans is groot dat ze vervangen moeten worden. Er gaan standaard oplaadbare AA-batterijen in dit toestel.
bamibal
13 jaar geleden
Bijna zeker ouderdom. De accu krijgt minder capaciteit naarmate hij ouder wordt. Hij laat dus minder bij en is daardoor veel sneller leeg.

Je kan navragen wat een nieuwe accu kost maar vaak zijn die in verhouding tot een andere telefoon vrij duur. Maar als je dit een erg fijne telefoon vind is het misschien wel de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing