Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bel je met ziggo telefonie naar Italië ?

Onlangs heeft mijn vrienden me gebeld uit Italië en haar nummer aan mij gegeven, maar ik kan haar niet terug bellen met 0039. hoe zit het met ziggo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Alle telefoons en providers werken het zelfde landnummer dan kengetal zonder nul en dan het telefoonnummer.
13 jaar geleden
Heeft jouw vriendin een Nederlands mobieltje, dus met een Nederlands 06-nummer? Of heeft ze een Italiaans telefoonnummer?

Als ze een Nederlands mobieltje heeft, kun je gewoon haar 06-nummer bellen. Dan betaal jij de normale kosten voor het bellen naar een mobiel nummer; jouw vriendin betaalt de extra kosten omdat zij in het buitenland zit. Jij belt dan gewoon naar 06-12345678. Zonder iets ervoor, heel normaal.

Als jouw vriendin een Italiaans nummer heeft, moet je eerst 0039 draaien (dat is Italië), en daarna heel gewoon het Italiaanse telefoonnummer - dus *inclusief* de nul waar het netnummer mee begint.

Met dat laatste is Italië een uitzondering. Voor alle landen moet je het landnummer draaien en daarna het netnummer *zonder* de eerste nul; maar voor Italië moet je ook die eerste nul van het netnummer draaien.

Ik zal een voorbeeld geven. Als je het Italiaanse nummer 0774-333482 wilt bellen (dat is overigens het nummer van een restaurant in de buurt van Rome dat ik van harte kan aanbevelen(nee, niet het restaurant van mijn eerdere vraag)), dan bel jij vanuit Nederland: 0039-0774-333482.

Als dat niet werkt, ligt dat aan Ziggo. Misschien moet je daar de mogelijkheid om naar het buitenland te bellen apart aanvragen.

Het kan ook zijn dat je een huistelefooncentrale hebt die in de weg zit. Als dat zo is, moet je die herprogrammeren, of hem er even tussenuit halen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing