Wat kan je doen als je gebeld wordt op je mobiel vanuit het buitenland door een spammer?
Ik werd de laatste tijd een paar keer gebeld op een Engels nummer +447014514222. Als ik opnam werd er meteen opgehangen.
Ik dacht dat het een klant was en belde terug. Ik kreeg een bandje waarop je twee mensen hoort praten over een bestelling / klacht.
Ik denk zelf dat dit een vorm van oplichting is waarbij ik wordt verleid om dat nummer te bellen. Waarschijnlijk is het een betaalnummer en krijgt iemand anders dus geld voor het feit dat ik bel.
Mijn vraag is wat ik hieraan kan doen. Mijn provider kan deze nummers niet blokkeren. Ik heb zelf een Iphone en weet niet of je telefoonnummers op de zwarte lijst kunt zetten.
Eerder werd ik gebeld op +447085 658595 dus kennelijk wisselen de nummers en kan je dit niet zomaar blokkeren?
Zijn er andere mogelijkheden om dit aan te kaarten bij instanties? Ik ben voor de antwoorden op deze vraag eigenlijk alleen geinteresseerd in wat je hieraan kunt doen (behalve niet terugbellen).
NB. Tip: Mensen die alleen ervaringen willen delen en dit ook hebben meegemaakt; geef even een reactie(klik op reactie) in plaats van een antwoord!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.