Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dr gsm straling ook schadelijk L Als je bijna nooit beld maar er bijvorbeeld wel vaak spelletjes op speeld? En iz de straling nu echt zo gevaarlijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een GSM "straalt" alleen terwijl je aan het bellen of een SMS ontvangt of verstuurt, verder af en toe als hij zich bij een andere GSM-mast aanmeldt.

Als je spelletjes speelt die geen verbinding met internet of via bluetooth maken, dan zal er dus geen "straling" zijn.
Over de schadelijkheid van GSM "straling" zijn de meningen verdeeld.

Het zendvermogen van een GSM is maximaal ongeveer 4 Watt, de bluetooth zender een paar mW.

Naar mijn mening is het niet schadelijk, er zijn miljoenen mensen met een GSM, maar er zijn maar heel weinig mensen die er aantoonbaar schade door hebben ondervonden.

Allerlei klachten die genoemd worden kunnen ook aan andere oorzaken worden toegeschreven.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die straling is er altijd als je mobiel aan staat (tenzij hij op vliegtuigmodus staat). Als je belt komt er meer straling. Dus als je spelletjes spelletjes speelt is die straling er ook wel.

Het gevaar van die straling valt volgens mij wel mee, maar een onderzoek heeft aangetoond dat deze straling wel gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat GSM-straling een lagere frequentie heeft, is de straling ‘energiearm’ en levert het bij normaal gebruik geen gevaar op voor de gezondheid .
Toch zijn er mensen die last van GSM-straling kunnen hebben, dit wordt ook wel elektroallergie genoemd.

Straling spreekt tot de verbeelding en vormt voor velen een verklaring voor onbegrepen klachten. Maar in de discussie over de schadelijkheid van GSM-straling wordt de meest cruciale vraag steeds vaker vergeten: hoe zouden radiogolven ooit schade kunnen veroorzaken?

Ik zou me geen zorgen maken.
Men weet het niet, maar ik verwacht geen problemen.

Die verhalen kwamen ook in de wereld bij de invoering van : de stoomtrein, de electrische trein, de televisie etc. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrij recente onderzoeken in Amerika hebben aangetoond dat er 'wel degelijk' hersenschade kan optreden door straling van GSM gebruik. Vatbaarheid...per persoon is het verschillend.
Over enkele jaren zal er een degelijke afscherming (folie) door de fabrikanten verplicht worden gesteld.
Kun je deze spelletjes op je GSM of-line spelen, dan is er helemaal niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest recentste informatie over dit onderwerp zul je waarschijnlijk wel kunnen vinden op stop-umts.nl alsook op het politieke blog zaplog.nl maar dan in hun zoekmode.
Vooral het laatste halfjaar gaan de bizarre onthullingen op dit gebied nogal tamelijk snel zoals:
* de UNO-organisatie WHO geeft plots een waarschuwing.
* Universiteit Wageningen lost massale bomenziekte op (!)
* Oorzaak massale bijensterfte blijken umts-masten (!)
* GSM-stralingsonderoek Zwitserland blijkt 45 minuten/dag te hebben geduurd.
* nieuwe proeven tonen vernietiging van de groeipuntjes in dna-celkernen aan zodat cellen niet meer vervangen worden. Het schandaal wordt dus nog vervolgd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing