Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het af te raden om automatisch mijn email op te halen op mijn gsm of is het beter om dit zelf handmatig te doen?

Ik heb sinds gister een smartphone en mijn telefoonabonnement uitgebreid zodat ik 5 MB mag gebruiken voor 4,- euro.
Nu heb ik hier echt geen verstand van en vroeg mij dus af of het handig is om bijvoorbeeld automatisch mijn email te laten binnenkomen. Is dit dan niet duur? Want dan maakt mijn gsm erg veel contact met het internet. Of kan ik beter zelf (indien ik dit wens) mijn emails binnenhalen?
Het is overigens een hotmail account.

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry, ik heb mij vergist het is 50 mb

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je moet betalen voor elke MB die je gebruik, dan zal ik jou aanraden om gewoon handmatige enkele keren per dag jouw e-mail op te halen.

De meeste tekst e-mails zijn tussen de 3 en 10 kb, een html e-mail zit vaak tussen de 50 en 150 kb.

Als bijlage heb ik nog een mooie link voor jou met het Internetverbruik op een mobiele telefoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je graag up-to-date wil blijven ja en als je graag batterij wil besparen nee, ik heb het wl altijd aanstaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5Mb is best wel weinig. Nu zal e-mail ophalen niet zoveel kosten, vaak worden alleen de headers opgehaald, niet de hele email, maar alle beetjes helpen.

Probeer een app te installeren, die je vertelt hoeveel je verbruikt, en het liefst ook waaraan. Bij een #android bestaan deze apps (DroidStats en TrafficStat), voor andere smartphones kun je dat hier best vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat als je geen onbeperkt internet hebt je beter handmatig je email kunt ophalen. Ben bang dat het anders een duur grapje wordt....
Daarnaast gaan de batterijen snel op als het automatisch binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing