Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk, dat een ingesproken voicemail bericht, pas 11 dagen later op mijn mobieltje aankomt?

Als ik mijn mobieltje aanzet, en er is een voicemail-bericht (iemand probeerde mij te bellen en spreekt een bericht in) dan begint mijn mobieltje luidkeels te piepen, en er verschijnt een berichtje in het venster dat er een voicemail bericht is. Ik moet dan even een 4-cijferig nummer bellen om dat bericht te beluisteren. Dat gaat al jaren zo, en zonder problemen.

Gisteren (15 mrt) zette ik mijn mobiel aan, en ontving 2 voicemailberichten van 4 maart. Ik ben 100% zeker, dat mijn mobieltje tussen 4 en 15 maart diverse keren AAN heeft gestaan, en er toen geen voicemail berichten waren. Want dat had ik moeten horen en zien.

Wat is hier aan de hand?

Reaktie Tmobile klantenservice: "vreemd, want een voicemalbericht is maar 3 dagen "houdbaar", en dan verdwijnt het. Mogelijke oorzaak: storing op het netwerk. Het voicemail-berichtje wordt dan dagenlang constant verstuurd zonder aan te komen. Oplossing: batterij loshalen, toestel wordt dan gereset, en probleem is verholpen".
Hoe geloofwaardig is dit verhaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is een heel technisch verhaal, maar heeft te maken met het afleveren van de SMS-berichten als de mobiele telefoon uitstaat. Op het monent dat er een voicemail wordt ingesproken, wordt er vanuit het netwerk een SMS naar je telefoon gestuurd. Een standaard bericht heeft een maximale levensduur van 72uur, dat wil zeggen dat het netwerk dan 3 dagen lang het bericht naar je telefoon stuurt met steeds langer wordende intervallen.
Omdat dit geen SMS is die is verzonden door een telefoon, maar door het netwerk is de duur van een netwerk bericht alleen veel langer, alleen worden de intervallen wel steeds langer Afhankelijk van hoe lang je de telefoon dus aan hebt gehad, kan het zijn dat je in de tussentijd van 2 intervallen steeds het bericht hebt gemist.

Nu de reactie van de medewerker… ;)

Dit is een raar antwoord van de T-Mobile medewerker. Een gevalletje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Een beluisterd voicemail bericht blijft 3 dagen bewaard! Dat is wel echt zo, een onbeluisted bericht blijft staan tot het afgeluisterd wordt. Je kan maximaal 100 berichten in je voicemail box hebben en dan geeft je voicemail box aan dat hij vol is en dat er geen berichten meer achtergelaten kunnen worden.

Verder is het probleem waar de mederwerk op doelt een VLR-update. Dit doet zich voor wanneer een telefoon weken aan een stuk aan staat zonder uit gezet te worden, of in deze periode niet naar het netwerk heeft moeten zoeken. Omdat het netwerk ongeveer eens in de 2 weken een update krijgt en het toestel dan op oude software aangemeld blijft, kunnen sommie functie niet goed meer werken en dat merk je het vaakst bij SMS berichten. Dit is niet het geval omdat ik begrijp dat het toestel meer uit staat dan aan….
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding