Wat te doen met een 'kapotte' telefoon? (zie uitleg)
Ik heb twee maanden terug een nieuwe telefoon gekocht met abonnement. Vrijwel direct na aankoop bleken er tekortkomingen te zijn: de batterij ging te kort mee en enkele keren per dag viel het bereik weg en moest ik steeds opnieuw mijn pincode invoeren voordat ik verder kon. Als ik dat niet in de gaten had, was ik uiteraard steeds onbereikbaar.
Het probleem met de batterij is opgelost, ik heb een nieuwe batterij gekregen. Het andere probleem is echter niet opgelost en ik ben voor de derde keer terug gegaan naar de winkel. Daar wilde hij mijn telefoon opsturen naar de fabriek, kosteloos. Maar dan ben ik mijn telefoon dus wel drie weken kwijt! Ik zei tegen hem dat het dus niet zo kosteloos was, aangezien mijn abonnementskosten wel gewoon doorliepen terwijl ik geen gebruik kon maken van internet (ikzelf heb nog een oude reserve telefoon en de winkel geeft geen leen telefoon als je daar niet voor verzekerd bent). Waarschijnlijk moet ik zelfs nog extra betalen omdat ik dan ipv whats app een sms moet sturen waardoor ik boven de bundel uit kom.
Hij vond het jammer voor mij, maar kon er toch echt niets aan doen. Kan dit zomaar? Ik bedoel, dit is toch een fabrieksfout? Verzekering of geen verzekering, ik mag toch zeker wel verwachten dat een gloednieuwe telefoon naar behoren werkt? En zo niet, moet ik dan maar voor de kosten opdraaien? Ik heb mijn telefoon weer terug genomen omdat ik die niet 3/4 weken wil missen terwijl ik wel door betaal. Ik baal wel! Kan ik iets doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.