Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel beltegoed heeft Telfort al van jullie gestolen?

Ik heb al heel lang een mobieltje met pre-paid van Telfort. Toen ik dat aanschafte was je beltegoed onbeperkt houdbaar. Ik gebruik 'm niet vaak, maar gisteren stond ik met autopech en wilde de anwb bellen. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik eerst mijn beltegoed moest opwaarderen, terwijl er nog ruim 7 euro opstond. Ik kon dus niet bellen!!!
Ik ben niet van plan om d'r nog eens 20 euro op te gooien, want dat verbruik ik nooit. Maar die 7 euro ben ik kwijt.
Hoeveel geld hebben ze van jullie gestolen of wordt er binnenkort gestolen?
Want buiten het feit dat je in noodgevallen (waarvoor ik dit mobieltje gebruik) opeens niet meer kunt bellen, is dit toch pure diefstal?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Tja, het staat in de voorwaarden. Dus je weet ervan. En door gebruik te maken van je toestel, ga je accoord met de voorwaarden. Daardoor is het juridisch gezien geen diefstal meer.

Ik bel ook prepaid via Telfort.

Ik ontving vorige week een brief van Telfort, waarin het nog eens precies wordt uitgelegd.

Vanaf het moment van opwaarderen, is je complete beltegoed zes maanden houdbaar. Waardeer je binnen die tijd op, dan gaan een nieuwe zes maanden in voor je gehele beltegoed.

Laat je de zes maanden verstrijken, dan wordt je beltegoed vastgezet. Het is er nog wel, maar je kunt het niet gebruiken om te bellen. Die toestand duurt 90 dagen. Waardeer je binnen die 90 dagen op, dan is alles weer een half jaar bruikbaar.

Laat je ook die 90 dagen verstrijken, dan ben je alles definitief kwijt.

Voor noodgevallen kun je mobiel opwaarderen. Minimum opwaardeerbedrag is € 10.

Mijn verbruik is gemiddeld € 8 per maand. Dus met per keer met € 10 opladen, kom ik er wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets, ik zit niet bij Telfort
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit gebeurt niet alleen bij Telfort, ook KPN, Vodafone en andere telefoonmaatschappijen hebben deze voorwaarde. En ja, het staat in de voorwaarden, dus het is niet echt stelen. Maar het is wel heel lullig als het juist op zo'n moment gebeurt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kleine 20 euro, toen ik nummerbehoud aanvroeg van mijn oude (PrePaid-) nummer naar 't nieuwe abonnement.

Bij het aanvraagformulier nummerbehoud staat heel mooi een optie waar je aan kunt geven op welke datum je graag wilt dat het nummer verhuisd wordt, maar daar doen ze niks mee. Van het ene op 't andere moment is het oude simkaartje onbruikbaar, en verdwijnt het beltegoed dat daar nog opstond in 't luchtledige.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook al ben je het er niet mee eens, je mag het juridisch gezien gezien niet onder de noemer 'stelen' onderbrengen. Je bent door te gaan bellen met Telfort een contract met hen aangegaan, waarbij je accoord bent gegaan met hun voorwaarden. Ik zou je willen adviseren om een andere provider te zoeken. Simyo en LowCall zijn in dit geval goede alternatieven. Symio kent een onbeperkt houdbaar beltegoed en heeft een goed bereik. LowCall idem, maar heeft in sommige gebieden problemen met de bereikbaarheid.
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing