Wat te doen met mijn mobiele telefoon?
Doordat de winkelier mij de verkeerde informatie heeft gegeven omtrent de inhoud van het abonnement, heb ik het na veel moeite en correspondentie voor elkaar weten te krijgen het abonnement vroegtijdig ( een maand geleden ) te ontbinden.
Nou was ik vandaag in die winkel om een ander abonnement uit te kiezen. Echter bij het enige abonnement dat mij aansprak moest 70 euro worden bijbetaald voor dat toestel ( dat ik nog bij mij draag met prepaid card ). Dat zie ik niet zitten...
Ik vroeg de winkelier wat te doen met de telefoon als ik verder daar geen abonnement meer af wilde sluiten. Officieel zou ik die volgens hem moeten inleveren, maar zonder doos en documentatie ( die ik niet meer heb ) zou het toestel door the phonehouse niet meer worden aangenomen.... "Maar wat dan? moet ik dan straks boetes of nieuwwaardes van die telefoon gaan betalen?" was mijn veronrustige volgende vraag.
De verkoper beantwoorde die vraag alsvolgt:
De gang van zaken zijn op de een of andere manier bij u vrij uniek verlopen; meestal wordt een abonnement pas ontbonden nadat de apparatuur is ingeleverd, bij u is de boel al geanuleerd terwijl u de telefoon nog op zak heeft.
The phonehouse kent hiervoor vreemdgenoeg geen procedure.
Volgens de verkoper zal ik er waarschijnlijk nooit meer iets van horen als ik de boel de boel laat. Ik zou dat graag geloven maar....? iemand idee hoe dit echt zit?
Toegevoegd na 1 minuut:
Het abonnement heb ik afgesloten begin november 2010