Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een abonnement voor een gsm waarbij het bellen naar 09 niet apart in rekening gebracht wordt?

Ik heb nu een abonnement bij Ben met een vast aantal belminuten. Daar wordt bellen naar een 09 nummer dus apart in rekening gebracht, evenals bellen naar het buitenland. Als je langdurig in het buitenland zit, is dat dus zonde van je belminuten. Heb eens gecheckt bij Telfort, die brengen bellen naar 09-nummers ook apart in rekening. Over het buitenland heb ik niet gevraagd. Nu vraag ik me af het bij elk abonnement zo is dat 09-nummers apart berekend worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
537

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor zover ik na heb kunnen gaan, wordt deze vorm van facturatie door geen enkele mobiele aanbieder aangeboden. Het probleem hiermee is, dat het een vrij arbeidsintensief proces is, voor wat nu bijna volledig automatisch verwerkt wordt; het factureren van je gemaakte telefoniekosten. Immers, een 09... nummer is een 'betaald' nummer en is niet van een provider zelf. De eigenaar van het nummer maakt daar winst op (lees; je betaalt voor je eigen klantenservice). In elk geval is de intentie van een betaald nummer dat het bedrijf of de organisatie hiermee in een (deel van) de kosten voor zijn/haar klantenservice kan voorzien.

Dat is tegelijk ook de reden waarom je voordat je verbinding hebt met het (dure) nummer een bandje hoort met een clausule erin. "De kosten voor dit gesprek zijn .. eurocent per minuut. Plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon."

Nu is het zo dat er bij normaal telefoneren, eigenlijk geen mens meer aan de facturatie van pas komt. Grotendeels gaat dit volledig automatisch. Als jij wilt dat men voor jou de 'specifieke' kosten apart in rekening gaat brengen, moet iemand dat voor jou gaat uitrekenen. Dat kost manuren, dus extra geld voor de provider. Omdat er weinig tot geen vraag naar is om voor particulieren zoveel werk extra te gaan doen, zal een provider dit nooit uit zichzelf gaan aanbieden.

Maar, ga je nu een grote zakelijke deal met je provider sluiten, dan valt er natuurlijk altijd over te praten. Kijk maar eens op de sectie 'Voor zakelijke ondernemers' (of woorden van gelijke strekking) op de site van een provider, en je ziet dat er dan veel meer mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

kijk eens op 0900alternatieven.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding