Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sterrenkijkers-app voor mobiel, bestaat die echt?

Gisteren zag ik vanuit mijn ooghoeken een reclame voor een mobiele telefoon waarbij je de telefoon op de sterrenhemel richt en dan op je scherm de sterrenbeelden met de namen te zien krijgt. Ubercool! Bestaat zo'n app echt? Voor welke mobiel is dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He dat wilde ik ook vragen :-) leuk

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja dat bestaat. Ik heb het zelf op mijn Android-telefoon. Hier heet het (hoe toepasselijk) 'Google Sky Map'. Het programma maakt gebruik van de in je telefoon aanwezige sensoren, de GPS-antenne, het kompas en je dataverbinding om je plaats te bepalen.
De verzamelnaam van toepassingen die deze technologie gebruiken wordt ook wel 'Augmented-reality' genoemd.

Ik stond er ook wat cynisch tegenover, maar het werkt écht. En ook 'live'. Er zit totaal geen vertraging op je scherm als je je telefoon beweegt.
Je kunt het zien dat het display van je telefoon een vergrootglas is waarmee je naar de hemel kijkt. Een telescoop zou ik het niet willen noemen, daarvoor is mijn schermpje te klein ;)

Ik gebruik het zelf wel eens als ik met mijn dochtertje van drie 's avonds ga sterren kijken.

Vooral als je dingen moet aanwijzen in de lucht. Je kunt namelijk op je telefoon een planeet, of een bepaald stelsel 'vangen'. Je telefoon verteld je dan wat je ziet en en desgewenst kun je meer info krijgen door naar bijvoorbeeld Wikipedia o.i.d. te gaan.

Op de bron vermelding kun je een filmpje van het betreffende programma zien. Uiteraard zijn er voor Apple-fanaten eenzelfde 'apps' die hetzelfde werken maar andere namen hebben.

Toegevoegd na 53 minuten:
Ik heb nog een filmpje gevonden op youtube wat een leuk beeld geeft hoe de applicatie werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is een gratis app voor android! Volgens mij van google maar iPhone heeft het ook!

Toegevoegd na 3 minuten:
Night Sky voor Android
Star Walk voor iPhone

Toegevoegd na 6 minuten:
Starry Night voor Blackberry
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwijl....
Ja da's de iSkyGaze..!

Ik had 'm hier op GV ook flitsend voorbij zien komen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat bestaat echt.
Nog wel vreemdere dingen: dat je door je telefoon kijkt
en dan ziet wat voor gebouwen er vroeger hebben gestaan.
Dat kan in ieder geval in Amsterdam.

Of dat je je mobiel bij de radio houdt en dan alle informatie, inclusief plaatje over die muziek op je telefoon te zien krijgt.

Er schijnen duizenden apps te zijn, zegt mijn zoon.
Allemaal voor de I-phone en vergelijkbare toestellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: