Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik denk erover om een e-book te kopen, alleen hoe zit het met de boeken? Kun je veel Nederlandse boeken gratis ergens downloaden en waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
855

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de meeste boeken die gratis te downloaden zijn zijn rechtenvrij (de auteur is meer dan 70 jaar dood).

Erg veel van dat soort boeken is tot e-book gemaakt onder Project Guthenberg. Zie bron voor link naar de plek waar je dat kan vinden / downloaden.

Veel leesplezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De boeken zijn bijna net zo duur zoniet duurder dan papieren boeken (met vrijwel geen opruiming en een tweedehands-circuit dat het noemen niet waard is), vaak kun je alleen boeken downloaden van het systeem waar je de reader gekocht hebt, en gratis wordt er maar heel mondjesmaat iets aangeboden, zeker in het Nederlandse taalgebied.

Of je een e-reader moet aanschaffen hangt dus sterk af van waarom je dat wilt ; een goedkope manier van lezen is het namelijk zeker NIET. In mijn eigen omgeving is het apparaatje eigenlijk alleen nog maar populair bij mensen die om welke reden dan ook (meestal verminderde handfuncie / lichamelijke handicaps) moeite hebben met normale (dikke) boeken vasthouden en/of het omslaan van bladzijden, en binnen het circuit wordt er veel geruild en uitgeleend (want kopieren is zo goed als onmogelijk). Een 'stand-alone' e-reader zonder 'netwerk' is leuk, maar wel een kostbare hobby. Als ik al het woordje gratis lees in je vraag, denk ik : voorlopig nog maar even niet doen. Lekker rommelmarkten en boekenbeurzen afstruinen of eventueel lid wordenvan de bieb.

Zodra je bij elk papieren boek een e-boek-versie krijgt, zal ik de aanschaf overwegen, maar eerder zeker niet. Want voor de volle prijs van een boek dat een levenlang meegaat, heb je uitsluitend en alleen een beetje data, waar van alles mis mee kan gaan en niks 'tastbaars' in je handen, nog geen memorykaartje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je erg teleurgesteld zult zijn in wat je gratis kan krijgen.
voorlopig is een ereader nog erg duur en ik wacht dan liever ook tot ze bij een pak cornflakes te krijgen zijn ;)
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Gratis... tja... als je even rondneust op nieuwsgroepen, dan vind je zo duizende gratis boeken in alle talen die je wilt.

Specifieke boeken kan je ook kopen, ze zijn ietsje goedkoper dan de papieren versie.

Prachtig apparaat voor vakantie. Let er wel op dat je er een koopt die ePub bestanden kan lezen, dat is het meest voorkomende formaat.
Je neemt zo 1.000 boeken mee met een klein apparaatje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iamback, jij hebt een e-book of e-reader, een vraag aan jou, kan je op een e-book of e-reader ook boeken van je pc op zo'n app plaatsen? of is dit onmogelijk, ik heb van me zelf namelijk boeken gescand die op de pc staan, of zit er een beveiliging op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van de scans een PDF bestand hebt gemaakt kan dat, alleen het leest een stukje moeilijker, omdat veel e-readers pdf niet zo goed kunnen schalen. Als je de boeken als RFT hebt gescand kan je het met je pc eenvoudig omzetten in ePub.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iamback, hartelijk dank voor je informatie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding