Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met een elektrisch aparaat dat in viezigheid is gevallen en schoogemaakt moet worden?

ik bespaar je de details haha, maar mijn telefoon is in een vies weiland gevallen met natuurlijk modder/poep etc etc.....dat ding heb ik met een doekje de viezigheid eraf gehaald maar wil hem toch even schoonmaken want heb niet graag iets tegen me oor of aan me handen dat in de koeienpoep/mest is gevallen, iemand ideeën? het is een dure telefoon dus wil hem zo min mogelijk schade toebrengen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Gewoon met een vochtig doekje proberen schoon te maken. Als er vuil tussen de toetsen zit bijvoorbeeld, gebruik dan een nat gemaakte oude tandenborstel...

Toegevoegd na 38 seconden:
Maar andere borstels werken ook...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou inderdaad voldoende moeten zijn. Als je met vochtige hygiëne (doekjes) aan de slag gaat dan kan je voor de zekerheid de accu eruit halen en alles goed laten drogen.
ik maak mij telefoon vaak schoon met een brillen doekje
en met een wattipje tussen de toetsen door
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg er in eerste instantie voor dat er geen spanning op het toestel staat (accu eruit) als je hem schoon gaat maken. Dan voorkom je sowieso kortsluiting op je GSM.

Dan kan je al wel iets fanatieker schoonmaken dan alleen oppervlakkigmet een vochtig doekje. Gebruik ook een tandenstoker om tussen de randen en toetsen te komen. Ga ajb niet lopen wrikken dat is zonde. Laat het toestel dan een paar uur drogen en daarna zou hij weer moeten werken.

Er is door de modder en de andere rotzooi vast en zeker enige vorm van oxidatie schade ontstaan, waardoor ter reparatie opsturen je niet zal helpen en het toestel ongerepareerd retour zal komen en je onderzoekskosten zal moeten betalen.

Er zijn 'belhuizen' 'gsm reparateurs' die het toestel een oxidatiebad kunnen geven waarbij het moederbord schoongemaakt kan worden indien bevuild. Hiervoor raad ik je aan een van dat soort winkels te bezoeken en te vragen naar de mogelijkheden aldaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou die handgel kunnen gebruiken met een tandenborstel die je gebruikte tijdens die periode met mexicaanse griep. desinfecteert goed, en is geen water.
ruikt ie weer lekker fris nadien ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kun je het frontje eraf halen en dan schoonmaken, wel heel erg goed laten drogen voordat je 'm weer aanzet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: