Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Samsung of iphone?

Goedendag, ik heb een vraagje ik heb al heel lang Samsung telefoons gehad en wil een ker voor een iphone gaan. En ik wil graag mooie scherpe foto's maken kan bij Samsung ook. Maar wat is jullie ervaringen?

5 maanden geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Samsung en iPhone hebben allebei hun eigen sterke punten.

Met de iPhone krijg je vaak een gebruiksvriendelijke interface en regelmatige software-updates. Bovendien zijn de camera's van de meeste iPhones echt goed, vooral voor foto’s en videoclips.

Aan de andere kant bieden Samsung telefoons vaak meer keuzemogelijkheden qua modellen en specificaties. Ze hebben vaak größere schermen en meer aanpassingsmogelijkheden voor je interface.

Volgens veel mensen hangt de keuze echt af van persoonlijke voorkeur en wat je belangrijk vindt in een telefoon.

Wie is er fan van een van deze merken? Welke reden maakte voor jullie de doorslag?
5 maanden geleden
Apple iPhone: normale, Max én mini formaten
Bij Apple geldt: hoe hoger het cijfer achter 'iPhone', hoe nieuwer het toestel is. Zo is iPhone 8 ouder dan iPhone 15. Een uitzondering op de regel is iPhone SE; deze compacte, betaalbare iPhone ziet er niet nieuw uit, maar werd geïntroduceerd in 2020. Je hebt keuze uit verschillende varianten: mini, standaard, Plus, Pro en Pro Max. De Pro modellen zijn het meest uitgebreid en hebben bijvoorbeeld de krachtigste processor. De Plus- en Pro Max-modellen hebben een groter (scherm)formaat, maar hebben verder nagenoeg dezelfde specificaties als hun kleinere broertjes. Voor de mini-modellen geldt hetzelfde, maar is het (scherm)formaat kleiner. De nieuwste iPhone modellen zijn iPhone 15 Pro (Max) en iPhone 15 (Plus).
Samsung Galaxy: ruime keuze in verschillende prijsklassen
Met het uitgebreide aanbod in de Samsung Galaxy serie is er voor ieder wat wils. Smartphones uit de S serie zijn Samsung's toptoestellen. Deze telefoons beschikken over meerdere, goede camera's en hebben geen moeite met zware apps en games. Toestellen uit de Z serie hebben een vouwbaar scherm. De Galaxy A serie bestaat uit zowel toestellen uit de midden- als basisklasse. De middenklassers (A35 t/m A55) hebben allemaal meerdere camera's en een helder scherm. Hoe hoger het getal, hoe groter en krachtiger de telefoon. De A15 t/m A25 zijn Samsung's instapmodellen. Hiermee kun je prima uit de voeten als je vooral belt, whatsappt en af en toe internet.
5 maanden geleden
Ik ben van kamp iPhone sinds de lancering ergens in 2007 en heb nog nooit zelf een Android gehad, maar ik merk dat als ik voor iemand met een Android moet helpen aan dat toestel ik sommige dingen handig vindt, maar de meeste dingen werkelijk irritant onhandig zijn bedacht, maar dat gevoel leeft kennelijk ook omgekeerd, ik heb Android horen klagen hoe dingen die gewoon mogelijk zijn op een Android toestel niet kunnen op een iPhone omdat deze nogal 'gevangen' zit met beperkingen.

Dus mocht je kiezen voor iPhone vanwege de mooie foto's blijf dan vooral volharden en geef niet te snel op, als je bijvoorbeeld ook een Macbook hebt dan zie je hoe mooi dingen kunnen integreren en makkelijker worden gemaakt, iets wat bij Android vaak problematisch werkt.
5 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing