Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de microfoon vervangen iphone echt zo duur?

Mijn iPhone is kapot
Amac heeft onderzoek gedaan
Microfoon is kapot
Zij zeggen nu nieuwe batterij ,nieuw logica board en nieuwe faceID en nieuwe microfoons
Ruim €600
Maar wat ik mij afvraag is dat wel nodig
Microfoon kost op sommige plekken €89
Heb het idee dat ik in de maling word genomen

Ikhebgeenidee
15 uur geleden
Kunnen ze bij Amac ook uitleggen waarom de batterij, logica board en faceId vervangen zouden moeten?
Inekez1
14 uur geleden
In je vorige vraag ging het om kapotte speakers. Wat is er nu defect, de speakers, de microfoon, beide? Heeft je telefoon misschien waterschade? In dat geval kan het nodig zijn om alles waar vocht bij heeft kunnen komen te vervangen. Dus alles met 'openingen' zoals mic, speakers etc.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ja, het vervangen van de microfoon van een iPhone kan best prijzig zijn. Vaak liggen de kosten tussen de 100 en 250 euro, afhankelijk van het model en waar je het laat doen.

Als je het bij een officiële Apple-winkel laat doen, betaal je meestal meer dan bij een lokale reparatiewinkel. Vaak kunnen zij het sneller en goedkoper doen.

Mensen hebben verschillende ervaringen met het laten repareren van hun apparaten, dus het kan ook helpen om reviews te lezen.

Wie heeft ervaring met het vervangen van een iPhone-microfoon? Wat waren jullie kosten en hoe was de kwaliteit van de reparatie?
(Lees meer...)
Thecis
15 uur geleden
We weten al dat het duur is. Alleen geeft Gwen een prijs die ca 2.4 tot 6x zo goedkoop is dan de prijs die de vraagsteller noemt. Daarbij is de vraag niet of het duur is, maar of het echt zo duur is.
De kosten varieren dus per model en per type microfoon. Ze beginnen vaak bij 39 euro en de duurste microfoons bedragen meestal 149 euro.
Lees eerst eens hier:
https://thephonelab.nl/iphone-microfoon-kapot/
(Lees meer...)
15 uur geleden
Als dit dezelfde iphone is, als waar je vorige vraag over ging, dan vallen deze reparaties waarschijnlijk ook onder de twee jaar technische ondersteuning. Daar heb je recht op volgens de Europese wetgeving. En dan zouden de kosten niet voor jou zijn maar moet de winkel waar je je iphone hebt gekocht voor technische ondersteuning zorgen.
Dit is natuurlijk niet het antwoord op jouw vraag of je in de maling wordt genomen. Laat ik het zo zeggen, van een iphone mag je, gezien het bedrag dat je ervoor betaalt bij aanschaf, verwachten dat alle componenten wat langer probleemloos blijven functioneren dan het ene jaar garantie, dat Apple geeft.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 24 december 2024 11:24: bron, tekst
13 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: