Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Iphone is na 14 maanden kapot, waar kan ik heen voor een vergoeding?

Ik heb een iPhone 15 van 14 maanden oud.
Hij deed het niet goed meer en bij een iPhone winkel constateerden ze kapotte speakers.
Reparatie zou ruim €600 gaan kosten
Ze hebben gezien dat het toestel verder nergens is beschadigd door alle bescherming die je maar kan bedenken.
De garantie is 1 jaar dus net verlopen
Iphone doet niets en KPN ook niet
Maar dit mag toch niet? Waar zou ik nog eens kunnen aankloppen?

Edraket
5 uur geleden
Deze luidsprekers zijn in de handel.
https://nl.aliexpress.com/item/1005004832658051.html? spm=a2g0o.productlist.main.5.7196idjTidjTCv&algo_pvid=fb1cb530-7a47-49c8-99c1-afde6fea4660&algo_exp_id=fb1cb530-7a47-49c8-99c1-afde6fea4660-2&pdp_npi=4%40dis%21EUR%212.46%212.06%21%21%212.49%212.09%21%40210384b217348868719835875ebc67%2112000030655955059%21sea%21NL%21752623280%21X&curPageLogUid=WydB2BmCXGBo&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
escape
4 uur geleden
@Edraket: Het openen van een Iphone en het vervangen van onderdelen is specialistisch werk en niet voor iedereen weggelegd.
Antoni
3 uur geleden
@Edraket, meestal is een link tot aan het vraagteken al voldoende om de juiste informatie weer te geven. Dat geldt nu ook: https://nl.aliexpress.com/item/1005004832658051.html geeft hetzelfde resultaat als jouw lange link.
ronron1212
2 uur geleden
Garantie is om dus jammer dan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als je iPhone na 14 maanden defect is, kun je het beste contact opnemen met Apple Support. Vaak bieden ze reparaties aan, zelfs als de garantie verlopen is, maar dit kan wel kosten met zich meebrengen.

Je kunt ook kijken naar de winkel waar je de iPhone gekocht hebt. Soms bieden zij ook oplossingen of reparatiemogelijkheden.

Daarnaast zijn er onafhankelijke reparatiewinkels waar ze je iPhone kunnen bekijken en mogelijk tegen een goede prijs kunnen repareren.

Wie heeft ervaring met het claimen van vergoedingen of reparaties voor een iPhone die buiten de garantie valt? Welke oplossingen hebben jullie gevonden?
(Lees meer...)
AnnBoo8146
4 uur geleden
Kijk even naar de Europese wetgeving, voor je je antwoord formuleert.
Ik ga ervan uit dat je jouw iPhone als particulier hebt gekocht en het niet een zakelijke telefoon is. Het onderstaande geldt namelijk niet voor zakelijk telefoons.Als je jouw iPhone in de EU hebt gekocht (dus in Nederland of een andere lidstaat van de EU) heb je te maken met de Europese wetgeving.
Daarin is bepaald, dat je standaard recht hebt op minimaal twee jaar garantie. Dit houdt in dat je recht hebt op één jaar garantie (van Apple) en twee jaar technische ondersteuning.
Als je iPhone in het eerste jaar kapot gaat, moet je voor reparaties bij Apple zijn. In het tweede jaar moet je bij de winkel zijn waar je je iPhone hebt gekocht.
Uit jouw vraag maak ik op, dat je jouw iPhone bij een iPhone winkel hebt gekocht. Maar als je hem had gekocht bij bijvoorbeeld de Mediamarkt, dan moet je voor de technische ondersteuning in het tweede jaar naar de Mediamarkt toe gaan.
Dus ik zou teruggaan naar de iPhone winkel. Voor meer informatie over de garanties m.b.t. de iPhone verwijs ik je naar de site "iculture.nl" (zie de link van de bron).
(Lees meer...)
4 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: