Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het scherm van mijn mobiele telefoon is kapot is dat de reden dat hij niet naar behoren werkt?

Mijn samsung mobiele telefoon geeft geen geluid bij een berichtje en de radio werkt ook niet
Hij is 18 mnd oud
De verkoper doet niets omdat er een scheur in het glas zit
Ik heb hem nu al 4 x teruggezet naar fabrieksinstellingen en dan werkt hij voor een tijdje weer goed
Telefoon winkel hier in de buurt heeft er nog nooit van gehoord dat dit kan
Nadeel als je dus online een telefoon koopt

3 maanden geleden
713
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Als de telefoon het wel een tijdje doet als je geen terug zet naar fabrieksinstellingen, ligt het waarschijnlijk niet aan het kapotte scherm. Want als het scherm de oorzaak is, zou het terugzetten naar fabrieksinstellingen geen verschil maken. Je opmerking over nadeel van online kopen begrijp ik niet. Je rechten mbt garantie zijn niet anders dan als je hem in een stenen winkel koopt
JuniorJunior
3 maanden geleden
Garantie snap ik dat het hetzelfde is maar in een stenen winkel sta je face to face
Ik heb hem gekocht bij de pov shop via bol.com
Bol verschuilt zich achter het advies van de pov shop
tinus1969
3 maanden geleden
Heb je deze telefoon 18 maanden geleden nieuw gekocht?
JuniorJunior
3 maanden geleden
Ja februari 2023
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
Garantie is verlopen na 1 jaar.
JuniorJunior
3 maanden geleden
2. Jaar garantie na 5 mnd had ik hem al een x terug gestuurd toen konden ze het niet oplossen
Toen verschuilden ze zich al achter het kapotte glas

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In theorie kan je kapotte scherm verkeerde signalen doorgeven (als of er onzichtbare vingers op knoppen drukken). Die kunnen ongemerkt instellingen veranderen. Maar da's theorie. Voor het geval wat jij beschrijft lijkt dat wat ver gezocht.
Wat voor de hand liggender is, is dat de oorzaak die jouw scherm stuk maakte meer schade heeft veroorzaakt dan alleen dat scherm. De fabrikant kan (terecht) claimen dat er niet zorgvuldig genoeg met het toestel is omgesprongen en daarom de garantie weigeren.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding