Volgen er grote gevolgen als ik niet betaal aan het incassobureau?
korte tijd gelden heb ik aangifte gedaan wegens dag ik een telefoonabonnement bij Tele2 heb moeten afsluiten onder dwang. Dit proces verbaal heb ik opgestuurd en kreeg als reactie van provider Tele2 dat zij uit mijn proces verbaal niet kunnen opmaken dat er sprake is geweest van dwang. Zij zijn ook van mening dat ik sneller had moeten handelen door meteen terug te gaan naar de medewerker bij wie ik het abonnement afsloot. Ik had wel de politie gebeld en die zei dat ik zo snel mogelijk een afspraak moest maken om aangifte te kunnen doen en dat is inmiddels al gebeurd. Tele2 zal de kosten dus niet volledig kwijtschelden omdat ze vinden dat ik niet snel genoeg gehandeld heb. De maandelijkse abonnementskosten vervallen maar ze willen wel dat ik de kosten van het toestel(€768) betaal in 1 keer of in termijnen. Verder vermelden ze dat deze kosten bij incasso gaan belanden als er niet betaald word. Ik ben het hier niet mee eens want ik vind dat ik wel genoeg actie ondernomen heb om mijn onschuld te verduidelijken. Verlies ik trouwens altijd de strijd met dit soort instanties?
Verwacht je dat gratis te kunnen houden? Het is óf toestel retour naar Tele2 of de aanschafkosten (€768) betalen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.