Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet ik nummerbehoud aanvragen bij het kopen van een nieuwe smartphone?

Ik heb een prepaid Samsung Galaxy, minstens vier jaar oud. Deze wordt vervangen door de nieuwe Samsung Galaxy S9+ 64GB G965 Duos Gold. De Sim kaart komt in het nieuwe toestel en ik blijf bij dezelfde provider en wil volgende week overgaan op een abonnement.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat hoeft niet juist niet bij enkel een los toestel (dus gekocht zonder abonnementsvorm of pre-paid constructie). Als je die vraag toch gesteld is kan ik mij enkel indenken dat de verkoper/telefoniste niet goed heeft nagedacht over de zaak en uit gewoonte deze vraag heeft gesteld.

Bij het wisselen van prepaid naar abonnement (volgende week bijvoorbeeld) is het wel van uiterst belang dat je nummerbehoud kiest, dan immers moet je provider begrijpen dat je geen nieuwe SIMkaart en nieuw nummer wil.
...
Oude reacties even bijgevoegd waaruit beter blijkt hoe de vork in de steel zit.
https://bin.snmmd.nl/m/6y8yprowebzl.png
Toegevoegd op 01 februari 2019 22:45: tekst
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je prepaid hebt en je gaat over op een abonnement dat moet je nummer behoud aanvragen. Het prepaid is namelijk een niet als abonnement geregistreerd nummer. Als al een abonnement zou hebben hoeft dat niet bij de zelfde provider.
6 jaar geleden
Je moet geen nummerbehoud aanvragen, maar het is natuurlijk wel handig om hetzelfde nummer te behouden. En als je dat wilt moet je nummerbehoud aanvragen.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing