Waarom moet ik nummerbehoud aanvragen bij het kopen van een nieuwe smartphone?
Ik heb een prepaid Samsung Galaxy, minstens vier jaar oud. Deze wordt vervangen door de nieuwe Samsung Galaxy S9+ 64GB G965 Duos Gold. De Sim kaart komt in het nieuwe toestel en ik blijf bij dezelfde provider en wil volgende week overgaan op een abonnement.
Stellingen die naar mijn idee universeel kloppen (onafhankelijk van provider of telefoonfabrikant): -Een "los toestel" is een toestel welke niet gekocht is bij een abonnement of een prepaid-constructie. (deze is dus SIMlockvrij)
-Een prepaidSIM kan in elk los toestel.
-Bij het kopen van een los toestel is nummerbehoud aanvragen iets wat niet kan. (immers er gebeurt niets aan de kant van een en zeker niet meerdere providers) Ben je er zeker van dat wat je kocht of wil kopen een "los toestel" is? Overigens moet ik eerlijk bekennen dat je wel een ongewone aanpak hebt. Als je en een nieuwe telefoon wil en ook een andere abonnementsvorm. Zou je normaliter een abonnement+telefoon uitzoeken. Niet eerst een los toestel kopen en dan naar een abo gaan kijken. Zoals het er nu voor staat zou ik kiezen voor een SIM-only abonnement. Aangezien je toch al een toestel hebt. Eigenlijk raad ik dat iedereen aan, ben je veel vrijer qua overstappen e.d.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.