Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft het ontvangst van mijn navigatie antenne op de gsm te maken met de software of alleen met de antenne?

Het gaat om een nokia e71. Er zit garmin europe software op. Het vinden van de satelliet door ontzettend lang (5 - 10 minuten). Ligt dit aan de garmin software of heeft het enkel en alleen te maken met de ingebouwde antenne? Wat kan ik veranderen om sneller verbinding met satelliet te krijgen? Tips, trucs en hulp gevraagd :)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Inloggen op het gsm-netwerk is altijd al een langdurig proces geweest... De klokken geven namelijk maar eens per 30 seconden een signaal af...

Dus 1 minuut ben je al meteen kwijt...
sommige apparaten onthouden de laatste plek en die nemen ze aan als startpunt, daar win je veel tijd mee, maar dan zit je soms mis, als je je apparaat niet gebruikt hebt...

Weet je overigens hoe het werkt precies die sattelietplaatsbepaling? De klokken in de gegeostationeerde posities hebben allemaal preciesieklokken die op de hele en op de halve minuut een signaal geven. Komt de een een tikje eerder binnen dan de andere, dan weet je gps, dat die eerste dichterbij staat dan de andere. Komen er meer sattelieten door doon kan met driehoekmeting een plek op de aarde bepaald worden, vandaar... Dan is er een publiek systeem dat op 10 meter nauwkeurigheid meet en een militair systeem dat op 10 centimeter nauwkeurigheid werkt... Je moet wel iets kunnen raken als militair als je een bom met navigatie wegschiet...

Kunnelijk heeft de Nokia E71 (net als de N95) geen opslag van de vorige navigatieplek. Dus het is software én hardware (signalen per 30 seconde)

dank je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oke bedankt. Nog tips of persoonlijke ervaringen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik wacht op het navigatiehorloge...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik me nu dus bedenk is dat het misschien beter zou zijn om mijn navi van de gsm nooit uit te zetten zodat wanneer ik hem wil gebruiken meteen (of heel snel) signaal heb? nadeel zou dus zijn dat het batterij vreet... Klopt deze redenatie?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat klopt zeker... doen dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn programma's die regelmatig de achtergrond je positie verversen. Dan heeft je GSM ook snel je positie weer. Ik weet alleen niet, of dit er ook voor de Nokia is.

Andere antwoorden (2)

Het is mijn ervaring dat het ook met de software te merken heeft. Zo verschilt bij mijn N95 de gevoeligheid van de gps antenne per programma en per firmware update.

Ik heb gemerkt dat het aanzienlijk langer duurt voordat ik een signaal krijg als ik niet of langzaam beweeg. Wanneer ik bijvoorbeeld in de auto zit krijg ik veel sneller een signaal. Ook gebouwen kunnen het signaal ernstig verstoren.

1ste zin: merken = maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelfs als ik in de open vlakte sta, met heldere hemel duurt het nog lang. mag ik vragen welke software je hebt en wat je ervaring ermee is? Aangezien de n95 en e71 qua mogelijkheden en inhoud toch redelijk gelijk zijn (mijns inzien) :)
Ik had op mijn vorige telefoon ook dat probleem.
Sinds een half jaar heb ik een HTC Tytn II waar ik dat probleem ook mee had.
Na zoeken op de telefoon bleek dat er een programma was voorgeïnstalleerd (QuickGPS).
Als ik m'n gps een tijdje niet heb gebruikt, start ik dat programma even op en 10 seconden later werkt de gps weer naar behoren.
(Moet je uiteraard wel internet op je telefoon hebben.)

QuickGPS blijkt een onderdeel te zijn van mijn (HTC)telefoon, want ik kan het nergens downloaden.
(kan zijn dat ik ergens overheen gekeken heb.)

Ik heb nog even verder gezocht en vond onderstaande link, wellicht kun je daar mee verder.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: