Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer noem je een smartphone of tablet een phablet?

Ik heb een OnePlus One met een 5,5 inch scherm, maar ik zie nu mensen bij een 5,7 inch scherm van een Galaxy Note 7 het hebben over een 'phablet'. Waarom heet mijn OPO dan een smartphone, maar die Note 7 een phablet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heel lastig, zeker nu de smartphones groter worden/zijn dan 5". Als je op Wiki kijkt zouden alle smartphones tussen de 5 en 7 inch met belfunctie onder phablet kunnen vallen, maar dat zijn tegenwoordig bijna alle topmodellen.

Ik zou dus al eerder opteren voor alles tussen de 6" en 7".

Een goed voorbeeld is de Sony Experia Z ultra. Je kan er mee telefoneren , maar als tablet lijkt het beter te werken, in je broekzak krijg je hem amper geduwd met 6,4" https://www.youtube.com/watch?v=bgNP1Thmx9k

Er zijn ook tablets met SIM en/of belfunctie, maar dat zijn dan nog niet per se phablets. De orientatie van de speaker of de grootte zouden volledig voorkomen om hem als gewone smartphone te gebruiken om te bellen, of uberhaupt te groot te zijn om in je broekzak mee te dragen.

De orientatie van het homescherm is wellicht ook een goede aanwijzing dat je met een phablet te maken hebt, zowel in landscape als in portrait mode te zetten (standaard). Een smartphone is in de regel enkel portrait en een tablet enkel landscape (dacht ik, ik gebruik geen tablet).

Toegevoegd na 5 minuten:
*Ik zou dus al eerder opteren voor alles tussen de 6" en 7 met belfunctie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is heel makkelijk, met een tablet kun je niet bellen en met een phablet wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De schermgrootte bepaald de naam.
5.7 inch of groter is een phablet, kleiner is een smartphone.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing