Waarom raakt mijn telefoon "in de war" aan de lader met de omvormer?
Ik heb een - okee, oude - Iphone 4S die ik voornamelijk thuis aan de lader gebruik om met de kinderen en mijn man te Telegrammen (voorheen Whatsappen) en berichten te sturen. Dat gaat altijd prima zonder problemen.
Echter, de laatste tijd heb ik door omstandigheden een paar keer de telefoon in de auto aan de lader gehad/moeten hebben, en als ik hem DAN wil gebruiken (dus AAN de lader ) is het ding helemaal Harrie Indewarrie. Althans, als ik probeer hem te gebruiken. Hij start andere apps op, draait ongewenst telefoonnummers, toont profielen, van alles behalve wat ik bedoelde te doen.
Dit gebeurt dus ALLEEN in de auto als hij AAN de lader zit. Los is het weer okee. Maar met een bijna lege telefoon is steeds het stekkertje er uit trekken in een belangrijk gesprek niet heel handig. Wat kan dit veroorzaken, en kan ik iets doen om te zorgen dat het niet gebeurt ?
Het gaat dus om dezelfde kabel en stekker waarmee hij thuis WEL gewoon aan de lader functioneert, en ik gebruik niet de sigarettenaansteker maar een echte 12/220-omvormer. (En, ten overvloede, natuurlijk alleen als passagier ;-))
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.