Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik het recht bij de winkelier om een nieuwe iPhone te vragen als deze kapot is? Of moet dit verhaald worden bij Apple?

iPhone is kapot, winkelier waar ik hem heb gekocht stuurt me door naar Apple. Omdat als hij me een nieuwe geeft hij het niet vergoed krijgt van Apple. Sta ik in mijn recht als ik een nieuwe eis bij de winkelier? Dat hij het verder afhandelt met Apple.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

garantie handelt de fabrikant af niet de winkelier
Dat is bijna altijd zo dus valt er weinig te eisen bij de winkelier
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De verkoper is in principe het aanspreekpunt en via de verkoper kun je je recht gaan halen. Echter heeft Apple een uitgebreid supportconstruct voor klanten. Je hoeft het dus niet via de verkoper te doen. De verkoper heeft in deze minder mogelijkheden om je probleem met Apple te bespreken. Als jij gewoon even met Apple belt kun je je probleem uitleggen en komen zij het toestel ophalen.

De winkel zelf heeft misschien niet eens een supportcontract met Apple zelf maar met een erkende reparateur die kennelijk de mogelijkheid niet hebben om het toestel te repareren. Vandaar dat het niet vreemd is in deze dat de winkel je naar Apple verwijst.

Onderdeel van je aankoop was ook de service van Apple. Voor de verkoper was dit ook een van de voordelen voor het verkopen van die iPhone, maar wettelijk moet hij je toch helpen wanneer je ermee aan komt.

Bel gewoon even met Apple, wordt je leven veel makkelijker van in deze.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing