Wat maakt iets een slecht merk smartphone, of een goed merk?
Ok, ik heb het dus niet over hele voor de hand liggende zaken, zoals het gebruik van goede onderdelen. Of het gebruik van extra snelle onderdelen, of meer geheugen etc. Want ook slechte merken hebben telefoon die dat hebben!
Maar wat mij boeit... neem 2 merken, 1 goedkoop onbekend chinees merk, en een, laten we zeggen, Samsung. Er is heel weinig wat die fabrikanten echt zelf maakt. Samsung maakt wel enkele chips zelf, maar die verkopen ze ook, dus die goedkope Chinese merk kan ook gewoon die Samsung chips gebruiken.
Het is toch gewoon een kwestie van een ontwerp, een printplaatje en wat onderdelen bij elkaar vegen? Het besturingssysteem is er al.. de onderdelen zijn er... en TOCH zullen de meeste mensen die Chinese merk links laten liggen ook al zijn ze goedkoper, want het is een slecht merk.
Waar ligt dit aan?
Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zal nog even uitleggen hoe ik op deze vraag kom.
Regelmatig ben ik op zoek om voor een zo klein mogelijk budget toch steeds een betere telefoon te krijgen. Dus ik ben dan vooral op chinese sites en Tweakers en dergelijke aan het vergelijken, en dan kijk ik alleen naar de specificaties, en welke cpu zit erin, hoe snel, hoeveel geheugen en welke opties etc. En dan merk je op dat er flinke prijsverschillen zijn in A-merken en Chinese / Franse merken etc. En als je dan reviews gaat vergelijken dan zijn de reviewers inderdaad ook enthousiaster over die dure merken. Hoe komt dat?
Samsung is Koreaans, niet Chinees. Huawei is wél Chinees.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.