Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bellen naar een helpdesk met keuzemenu, hoe moet dat op een smartphone?

Ik wil een helpdesk bellen, maar ik krijg de keuze om een 1 of 2 in te toetsen.
Ik kan wel klikken op "toetsen" maar als ik daar een 1 intik dan gebeurt er niks.
Iemand die weet hoe dat zit ?
Het is een Samsung Galaxy A3

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat doe je door de functie DTMF-tonen in te schakelen (Dual Tone Modulation Frequency). Door de geluiden die dit produceert kan de ontvanger horen welke nummers jij hebt 'ingetoetst'.

In de handleiding van de Samsung Galaxy A3 heb ik opgezocht hoe je dat doet. Het staat op bladzijde 104.
- Tik op het scherm Instellingen op Geluid.
- Toon kiestoetsenblok: instellen dat het apparaat een geluid laat horen wanneer u tikt op toetsen van het toetsenbord.
Amadea
9 jaar geleden
Zelfde probleem gehad, bij mij lag het aan onkunde met de telefoon. Na in het keuzemenu gekomen te zijn van een provider (KPN, Gemeente of DHL) valt na enige wachttijd het scherm op zwart (batterij gebruiksvermindering) en dan koos ik na hernieuwd scherm oproepen het verkeerde toetsenscherm, namelijk dat van het opbellen. Dit scherm leidt weer tot een nieuw gesprek en dat werkt dus niet als antwoord voor het keuzemenu. Je moet dus in het belscherm van het gesprek zelf de knop toetsen aanraken en dan kom je in het juiste kiestoetsenscherm en dat werkte gewoon. Ik ben daarvoor naar de KPN winkel geweest en daar zag de medewerkster meteen wat ik verkeerd deed en na 2 seconden was het opgelost.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing