Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een telefoon omruilen die net een week oud is? Wat zijn consumentenrechten bij een telefoon?

Het gaat om de iPhone 6s, bij de mediamarkt. Als het goed is staat er op de site van Mediamarkt, dat dit alleen kan als de verpakking ongeopend is, maar dit slaat helemaal nergens op. Als je niet tevreden bent over het product, kan je hem dus nooit omruilen of annuleren. Klopt dit? Of zijn telefoons een uitzondering op de regel?

Toegevoegd na 5 minuten:
Natuurlijk zijn er geen krassen of iets dergelijks, en ziet hij er gloednieuw uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Zo goed en zo kwaad als het kan in de originele verpakking terug naar de leverancier.
De verpakking moet geopend worden om een product te kunnen testen. In het verleden zijn hier al uitspraken over gedaan, dat een ongeopende verpakking niet kan.
9 jaar geleden
Ruilen is een gunst, geen recht. Bij een 'gewone' winkel geldt: gekocht is gekocht en spijt van de aankoop is jammer. (Bij technische onvolkomenheden kun je natuurlijk teruggaan voor reparatie of vervanging door een identiek product. Of geld terug. Voor elke optie zijn er weer regels.)

Als niet duidelijk in de algemene voorwaarden van de winkel vermeld is dat 'alles' geruild kan worden, ben je van de 'gunst' van de winkelIer afhankelijk. (En ik begrijp die regel wel: als ik een product koop in een winkel wil ik het ook 'nieuw uit de doos').

Voor webwinkels heeft de wet gunstigere regels bedacht.

Toegevoegd na 22 minuten:
(O.a.) smartphones die in de winkel zijn gekocht, zijn volgens de site van Mediamarkt uitgesloten van het recht van ruilen/retour dat normaliter onder strikte voorwaarden bij hen geldt gedurende 14 dagen na aankoop. Ik zie het dus somber voor je in.
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing