Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er voor zorgen dat leerlingen niet meer de beamer met hun telefoon uit kunnen zetten?

Tegenwoordig kunnen steeds meer leerlingen met hun mobiele telefoon de beamer aan en uit zetten. Als docent wil je niet altijd dat zij mee kunnen kijken op jou scherm. Omdat je niet ziet welke leerling het is, wil ik weten hoe ik ervoor kan zorgen dat géén één leerling de beamer kan besturen. Wie weet of dit kan en hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als de beamer binnen handbereik staat/hangt, kun je met een plakkertje de IR-ontvanger afplakken. Je kunt dan zelf de afstandbediening ook niet meer gebruiken, maar je kunt de beamer evengoed met de knoppen op het apparaat bedienen.
bamibal
9 jaar geleden
Afpakken (dus blokkeren) is geen echte oplossing. Je legt jezelf immers beperkingen op, en gaat het probleem uit de weg.

Ik neem aan dat het om pubers gaat (of misschien bovenbouw). Vergeet de kracht van het belonen niet. Natuurlijk gaan stickers niet meer werken, maar er is vast iets anders wat ze heel graag willen, en waar ze hun best voor willen doen. Ik denk bijvoorbeeld aan 5 of 10 minuten eerder uit de les, of beloof ze ergens mee naar tie te nemen, of een gezellige party aan t eind van het jaar. Maar dat kam je als leeraar vast goed inschatten wat hun beweegt.

Ik zou het zo doen, geen 1 leerling mag het verpesten. Al wordt het maar 1 keer gedaan, dan is de deal van tafel. Diegene zou het dan dus verpesten voor de rest.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je dit opredt ben jij "the man"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing