Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn sim kaart is nat geworden, kan ik hem nog gewoon gebruiken?

Ik ben met mijn telefoon na een iets te gezellige nacht in de sloot beland. Mijn telefoon heeft dit niet overleefd dus ik heb een nieuwe besteld. Nu heeft de vrouw die mij heeft geholpen me verteld dat ik geen nieuwe simkaart nodig heb omdat die wel tegen water een beetje water kunnen.

Ik heb het maar aangenomen maar vroeg me later af of dit wel waar is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11K
Antoni
9 jaar geleden
Weet je zeker dat je telefoon het niet meer doet? Je kan een telefoon drogen door deze in rijst te leggen. Dat wordt ook vaak op deze site aangeraden. Misschien werkt de telefoon na een paar dagen weer als vanouds.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb hem opengemaakt en er kwam een vloedgolf aan water uit. Daarna heeft hij een paar dagen in de rijst gelegen. Helaas echt overleden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni, dat geldt vaak voor kortdurend contact met water. Als 'ie echt in de sloot heeft gelegen en er een 'vloedgolf aan water' uitkwam, is er geen redden meer aan. Alle mechanica is dan veel te veel beschadigd.
Antoni
9 jaar geleden
Jammer, dan is er dus niets meer aan te doen en is die nieuwe telefoon echt nodig!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een simkaart is een zogenaamd passief apparaatje, dit houdt in dat het zelf geen spanning genereert om iets te onthouden, in dat licht gezien hoef je geen nieuwe simkaart aan te schaffen, ze kunnen prima tegen water. Als je het goed droogt kan deze zo weer in je nieuwe telefoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding