Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn iPhone 4s gaat vanzelf uit bij 8-9% batterijlading. Kan ik daar iets aan doen?

Mijn iphone 4s loopt niet meer leeg tot 0%, maar geeft er bij 8 a 9 procent al de brui aan. Kan ik dat verhelpen?

paulus811
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In oudere iOS versies (voor iOS 7) kon je dat nog wel wijzigen in je telefoon. Dat kostte alleen veel accu's voortijdig het leven omdat ze te vaak te diep werden ontladen. Het vervangen van een accu bij een iPhone is een lastige klus omdat deze in de body zit en het hele apparaat open moet om er bij te komen.

Daarom is tegenwoordig niet meer mogelijk om dit aan te passen. Om de accu te beschermen schakelt een iPhone daarom uit zodra hij onder de 10% accu vermogen komt. Enige dat je kunt doen is een aantal opties uitschakelen (of juist inschakelen) om de levensduur te verlengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat je dat kán verhelpen, maar dat moet je ook niet willen. Het is namelijk een bescherming van je accu, die ernstig beschadigd zou kunnen raken als hij geheel wordt ontladen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan hem aan de oplader koppelen. Hij gaat uit, om te zorgen dat je batterij niet kapot gaat. Als je hem sneller opgeladen wilt hebben, zet hem dan op vliegtuigmodus. Je kan niet instellen/veranderen dat hij pas uit gaat als hij nog meer 1% heeft, wél kan je (als je iOS 8 of hoger hebt) bij Instellingen > Algemeen > Gebruik > Batterijgebruik zien welke apps hoeveel procent verbruiken. Misschien is dat handig om te zorgen dat je batterij langer meegaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing