Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het waar dat een smartphone na 2 jaar zijn kwaliteit verliest? Wie geeft mij advies?

Mijn twee jarig abonnement van een galagy ,lease toestel loopt binnenkort af,nu zit ik erg in twijfel wat het beste is om te doen, deze telefoon na overname kosten (55 euro, wat al niet helemaal klopt, opgezochte dagwaarde is 38 )te behouden,of toch te kiezen voor een nieuwe telefoon) ik gebruik hem dagelijks best veel,hij is al een x gevallen waarna ik het scherm moest laten maken, nu heb ik gehoord dat een telefoon na 2 jaar zijn kwaliteit verliest,is dit waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een telefoon verliest niet na 2 jaar zijn kwaliteit, maar in 2 jaar zijn er wel veel technische ontwikkelingen. Die technische ontwikkelingen zorgen er ook voor dat de ontwikkelaars van het besturingssysteem van je telefoon meer speelruimte hebben om extra mogelijkheden in te bouwen, waardoor je besturingssysteem zwaarder wordt. Dit kan er in resulteren dat je telefoon langzaam wordt of dat sommige apps niet meer ondersteund worden voor jouw toestel, maar het is niet waar dat de telefoon zijn kwaliteit verliest.

Overigens zou ik bij een afgelopen abonnement toch wel altijd voor een abonnement gaan waar een up-to-date telefoon bij zit of voor een maandelijks opzegbare sim-only, zodat je altijd nog kan switchen als je telefoon het niet meer bijhoudt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel, je hebt me heel erg goed geholpen.

Andere antwoorden (2)

Als je met kwaliteit bedoelt dat ie minder goed gaat werken dan kan dit kloppen.
Ligt eraan hoe je je smartphone gebruikt. Het kan zijn dat er te veel stof in je telefoon zit of dat hij gewoon te vol is waardoor hij slomer gaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben inderdaad bang dat hij minder goed gaat werken,en ik maak hem nu wel geregeld leeg, dus qua snelheid werkt hij nog prima
Als je telefoon nog redelijk wat geheugen heeft en je hem niet te veel laat vallen, denk ik dat je er zo'n 4-5 jaar mee zou moeten kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is 1x heel goed gevallen, verder nooit

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding