Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een telefoon in het buitenland koop waar moet ik dan op letten?

Ik wil graag een mobiele telefoon in het buitenland kopen, want in sommige landen kom je dan veel goedkoper uit. alleen ik wil hem wel kunnen gebruiken in Nederland. Waar moet ik dan op letten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
947
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In wat voor soort landen zou je hem dan eventueel willen kopen? Bedoel je dichtbij huis (dus in landen zoals Duitsland, België, Frankrijk etc.) of ver weg zoals in Turkije?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

-of die origineel is
-of die simlock vrij is, anders heb je er niets aan
-of je Nederlandse taal kan instellen (eventueel engels)
-of de juiste accessoires erbij zitten, denk bijvoorbeeld aan een kabel om hem op te laten, headset
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had ook iets gehoord over cdma en gsm of zoiets???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat heeft met de simlock te maken
Het gaat om het netwerk van de operator. In Europa hebben alle operators GSM, in Amerika heeft bijvoorbeeld Verizon een CDMA netwerk. dus je moet zorgen dat de telefoon simlock vrij is , anders heb je er niets aan , omdat je die telefoon hier in Nederland niet kan gebruiken , je moet namelijk binnen Nederland op een Nederlands netwerk kunnen zitten, met een simlock op je telefoon kan je je telefoon niet gebruiken binnen Nederland, omdat er een simlock op zit van een buitenlands merk

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding