Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is roaming?

Ik kom gisteren terug van een vakantie van België (Vandaar dat ik de vraag vandaag pas stel, ik had geen internet in België ;) ). En elke keer als ik op mijn telefoon keek stond er een tweede klok in het menu met Roaming er boven. Ik heb tot nu toe een uitleg gekregen over wat Roaming is maar die was heel onduidelijk en ik ben toch wel heel nieuwsgierig over wat Roaming is want ik vond het echt heel vreemd... Misschien ligt het aan mijn Samsung telefoon?!? Een Samsung Galaxy Fame om precies te zijn... Ik denk het niet maarja, toch handig om er even bij te zetten voor het geval dat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Roaming is het gebruik maken van het netwerk van een andere provider dan die waarbij je je abonnement hebt afgesloten.
Als je in het buitenland bent, is het netwerk van je eigen provider niet beschikbaar. Daarom zoekt je telefoon naar een ander netwerk.

Het gebruik van een ander netwerk (zeker in het buitenland) kan behoorlijk prijzig zijn. Vele mensen schakelen roaming daarom uit in het buitenland. In het menu bij je netwerkinstellingen kun je daarvoor kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Roaming betekent dat je het netwerk gebruikt via een andere provider. Dit gebeurt dus altijd als je in het buitenland bent. Naast gewone roaming is er ook nog data-roaming, dus dat je naast bellen ook gebruik kan maken van internet op je mobiel. Beide vallen normaliter niet in je abonnemt en worden dus extra berekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing