Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de consequeties bij het flashen van android?

Ik zou graag de 4.4 Cyanogen mod kitkat rom willen installeren maar weet niet wat de consequenties ervan zijn. — Ik gebruik een Samsung Galaxy Trend Lite.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voorzover ik kan zien, is CyanogenMod niet beschikbaar voor de Galaxy Trend Lite.

Het flashen van je smartphone gebeurt geheel plaats op eigen risico. Wat er mis kan gaan, is dat je apparaat "brickt" oftewel vastloopt. Wat je in zo'n geval moet doen, is een rom pakken (de originele bijvoorbeeld) die wel werkt en het opnieuw proberen. Dan zul je je smartphone weer kunnen gebruiken. Eventueel kun je de rom die je wilde uitproberen, dan opnieuw flashen. Wellicht heb je in eerste instantie iets verkeerd gedaan, of een handleiding gevolgd die niet 100% klopt, waardoor je pas bij de tweede poging je smartphone succesvol flasht.

Indien je een rom pakt die experimenteel is, dan zul je niet over alle functies van je smartphone beschikken. In zo'n geval kun je wederom niemand aansprakelijk stellen. Lees dus van tevoren goed wat de status van de rom is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Maarten1980, weet jij welke roms er wel beschikbaar zijn voor mijn telefoon. Ik vind namelijk niks op google. Alvast Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie er zo gauw niet eentje. Officieel is 4.1.2 uitgebracht voor de Trend Lite. Als je die nog niet hebt, dan is dat alvast een stapje vooruit. Maar een custom rom kan ik niet vinden. Wilde je zomaar proberen of je KitKat kunt installeren, of denk je het ergens voor nodig te hebben?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding