Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen om te zorgen dat de batterij van mijn telefoon weer goed werkt?

Mijn samsung galaxy S4 heeft een dag geleden een update gehad naar Android 4.3, echter sindsdien is de telefoon een stuk trager geworden en wordt hij ook erg warm. De batterij loopt ook enorm snel leeg. Tijdens een training van anderhalf uur, waarbij ik mijn telefoon geen moment heb gebruikt, liep hij van 78% naar 47%!
Hoe zorg ik ervoor dat dit ophoudt? En ligt het aan de batterij of aan de telefoon?

Toegevoegd na 6 minuten:
Afbeelding die ik bij heb gevoegd is een screenshot van het rijtje apps dat batterij slurpt volgens Battery Doctor, met erbij het percentage aan verbruikte stroom dat zij voor hun rekening hebben genomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
986

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je moet de apps die het meeste verbruiken uitzetten en ik zou naar een telefoonwinkel gaan om een nieuwe batterij te kopen. De prijs valt best wel mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is vaak een probleem als er weer eens en nieuw update is dat deze eigenlijk de app die je uit had gezet op stroom te besparen weer vanzelf aan zet dus na een update is het altijd verstandig je lijst van apps weer eens na te gaan om te kijken welke uit moeten.
Vooral zoiets als bluetooth en gps schijnen (tenminste op een iphone) een behoorlijk stroom slurper te zijn en kijk ook even naar alle push notificatie van alle apps.
het hebben van de batt app is echt een goeie indicatie wat je uit moet zetten

Ook sommige apps, vooral foto apps willen nog wel eens gebruik maken van de gps functie om zogezegd de locatie van de genomen fotos te nemen terwijl dat eigenlijk
overbodig is dus kijk in elk geval je foto apps na of deze deze functie gebruik en zet hem per app uit.
Soms zijn er echt ook apps die feitelijk niets met gps te maken hebben deze functie in zich.
dus dat kan echt schelen.
(Lees meer...)
capthavoc
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding