Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een app op mijn galaxy s3 zegt dat mijn apparaat geroot is, ik weet hier echter niets van en is dit misschien ook de verklaring voor recente crashes?

Ik had al enkele weken ernstige problemen met mijn samsung galaxy s3 van mijn scherm dat bevriest tot apps die crashen, de telefoon die zichzelf afsluit en zelfs alle opgeslagen gegevens wissen plots meldde een van mijn apps me dat het niet werkt op rooted devices. ik heb mijn apparaat echter nooit geroot. hoe komt dit en heeft dit misschien iets te maken met mijn recente problemen? alvast heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Rooten heeft niks te maken met wat jij met je telefoon doet. Het is dus ontzettend raar dat een app aangeeft dat deze wel geroot is. Als je het toestel tweede hands gekocht heb kan ik me er iets bij voorstellen. Sowieso is het een erg goed idee een factory reset uit te voeren. Maak wel eerst een goede back-up! Verder nog vragen? Stel ze gerust!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan kijken of je telefoon geroot is door naar je instellingen te gaan toestel-info->status->en dan naar beneden bij apparaatstatus als daar staat aangepast dan heb je inderdaad een root en het zou kunnen dat bij een simpele hard reset alles weer normaal wordt maar dan blijft de root nog wel. daarom raadt ik aan om naar de dichts bij zijnde telefoon winkel tevragen om de os volledig er opnieuw optezetten dan is de root ook weg (als diegenen om geld vraagt niet accepteren want het moet gratis kunnen) maar als je een zelfdoener bent raad ik je een reset van odin aan.je moet dan odin downloaden en dan in de download mode dus telefoon uitzetten vorlumen omlaag home button en dan aan druken en je os van sammobile halen voor een meer uitgebrijden turtorial moet je effen dit googlen:how to unroot samsung galaxy s3 with odin. maar ik raad dit niet aan omdat als er iets mis gaat ben je niet verzekerd hopelijk heb ik je geholpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rooten betekent dat je apps buiten de Google Play Store kan installeren, bijvoorbeeld iets aanpassen aan het systeem in je telefoon. Dat kan schade leiden tot de werking van je telefoon als je er geen verstand van hebt! Ga snel naar instellingen > privacy > fabrieksinstellingen terugzetten!

Toegevoegd na 26 seconden:
MAAK WEL EERST EEN BACKUP VOORDAT U UW DATA VERLIEST!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing